La cultura popular va substituir els cotxes el passat dia 20. Foto: Ajuntament

El carrer de la Marina, en el tram comprès entre Provença i Mallorca –la zona que hi ha just davant de la Sagrada Família– és des del passat 20 de març un espai sense cotxes els diumenges i els dies festius. L’horari de prohibició de la circulació comença a les vuit del matí i acaba a les nou del vespre.

Així ho ha decidit l’Ajuntament després d’acordar-ho amb el veïnat durant la Comissió de Seguiment del Consell de Barri de Sagrada Família, on també s’està treballant en mesures que permetin minimitzar les afectacions que poden comportar els talls de trànsit. Segons el regidor del Districte, Agustí Colom, la decisió “forma part d’una prova pilot per seguir treballant en la pacificació de la zona de Sagrada Família, amb la possibilitat de trobar més espais de peatonalització al seu voltant”.

Per estrenar aquesta nova mesura, el passat 20 de març es va celebrar una jornada amb la cultura popular com a protagonista que va servir com a prova pilot. La jornada va arrencar amb l’actuació de l’Esbart Gaudí i més endavant els Castellers de la Sagrada Família van agafar el relleu. La colla va aixecar un parell de pilars abans que en Farfolla i les Farfolletes, tot i que no van llançar foc, fessin acte de presència amb un ball per al públic. La jornada va acabar amb la celebració del debat de cultura popular i tradicional emmarcat en el Pla municipal.

RESTRINGIR BUSOS TURÍSTICS
D’altra banda, el RACC ha publicat un estudi, que avalua els efectes del turisme en la mobilitat, on recomana restringir l’accés dels autocarts turístics privats entre el carrer Numància i el carrer Sardenya, així com entre Ronda General Mitre i Doctor Aiguader, el passeig Colom i el Paral·lel.

Segons el RACC, la majoria de residents de la zona “són favorables a les millores en infraestructures, de senyalització i als aparcaments de dissuasió”. Així doncs, l’entitat recomana, entre d’altres propostes, “ampliar l’espai destinat als vianants, crear unes directrius de seguretat als trams amb més afluència de vianants, regular l’activitat dels tours en bicicleta i altres vehicles lleugers i informar el turista sobre la xarxa ortogonal de bus i ampliar els punts d’informació”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram