Diagonal Fort Pienc

L’avinguda Diagonal en el tram reformat. Foto: Ajuntament

La primera fase de la connexió del tramvia entre les Glòries i Verdaguer ha impulsat una important reurbanització de l’avinguda Diagonal entre el carrer dels Castillejos i el passeig de Sant Joan. Les obres han reordenat l’avinguda situant el carril del tramvia al tronc central, ampliant les voreres i zones verdes, i reubicant el carril bici bidireccional.

Amb la reforma, els vianants han guanyat més de 17.000 metres quadrats d’espai gràcies a unes voreres de fins a 16 metres. També s’ha renovat l’enlluernat públic i s’ha instal·lat mobiliari urbà nou. Però encara hi haurà més canvis. A partir de la tardor, se sumaran 9.000 metres quadrats de zones verdes amb la plantació de 266 arbres.

Aquestes millores busquen fomentar el transport sostenible i oferir espais més segurs i agradables per als vianants i els veïns, segons l’Ajuntament. De fet, des de l’Associació de Veïns del Fort Pienc celebren els resultats de la reurbanització, tot i que també parlen de “clarobscurs”. “En general, la Diagonal ha quedat pacificada, però han quedat coses per fer. Les voreres s’estan omplint de motos, bicis i furgonetes perquè falta senyalització i de zones de càrrega i descàrrega”, detalla el president de l’AV, Joaquim Mallen.

Paral·lelament, el carril bici ha guanyat amplitud i ha quedat segregat del pas de vianants, amb semàfors coordinats amb el tramvia per a facilitar el seu ús. Així i tot, col·lectius ciclistes s’han mostrat contraris al resultat. “La senyalització del carril bici és insuficient i incorrecta. Anomenen a aquest espai ‘carril bici’, però la realitat és que les bicicletes mai tenen prioritat real i vianants, autobusos i serveis travessen constantment el carril”, lamenta Albert Garcia, de l’associació Amics de la Bici.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram