Estat actual de les obres de la ronda. Foto: Línia Eixample

La reforma del tram de la ronda Sant Antoni on fins ara hi havia la llosa, que ja s’ha començat a retirar, continua sent un tema de debat. Avui, però, la cinquantena d’entitats favorables a la pacificació total han començat a aplanar el terreny per acceptar l’avantprojecte del govern municipal. Avancen, això sí, que abans l’Ajuntament haurà de complir una sèrie de condicions.

La principal novetat de l’anunci que han fet aquest dijous els portaveus de la Plataforma Propacificació de la Ronda Sant Antoni és el vistiplau al carril bus, al qual sempre s’havien mostrat contraris. Tot i això, demanen que es creï una comissió de seguiment formada per entitats veïnals i Ajuntament que, entre altres coses, estudiï alternatives perquè el bus deixi de passar per aquest tram de la ronda en un futur.

Exigències abans de dir que sí

Entre les exigències presentades avui en roda de premsa, també hi ha l’eliminació de la proposta de carril bici que inclou l’avantprojecte del consistori. Volen, així, “reduir les barreres arquitectòniques”, si bé accepten que es permeti “el pas de la bicicleta com a convidada”.

D’altra banda, demanen que “es blindi i es preservi com a espai lliure per a vianants” el tram entre Villarroel i Casanova, incloent-hi la plaça del Pes de la Palla. També exigeixen que s’inclogui tota la ronda en el programa ‘Obrim Carrers’ o que s’hi instaurin mesures de control de la contaminació, reduint la circulació de vehicles quan es consideri necessari.

Tot plegat respon a la finalitat que sempre han defensat: que la ronda sigui un espai d’estada per als veïns de Sant Antoni i el Raval. Segons les entitats que persegueixen la pacificació total, la ronda que volen aconseguir no només afavoriria els veïns, sinó també el comerç. “Probablement es convertirà en una zona comercial de referència per als dos barris i la ciutat”, asseguren en un comunicat emès aquest mateix dijous.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram