punt recàrrega cotxe elèctric

La xarxa ha arribat als 1.000 punts instal·lats a la ciutat. Foto: Endolla Barcelona

La xarxa d’electromobilitat de Barcelona de Serveis Municipals (BSM), Endolla Barcelona, va registrar 142.862 recàrregues el 2023, un 33% més que l’any anterior. A més, ha rebut 12.521 noves altes i ja són 28.000 els usuaris que en fan servei. Aquests fan de mitjana gairebé 12.000 recàrregues mensuals, segons ha informat BSM. La xarxa ha arribat als 1.000 punts instal·lats a la ciutat, després d’incorporar-ne 289 durant el 2023. En total, la xarxa va subministrar 1.635.580 quilowatts per hora, un 44% més que l’any anterior.

BSM ha destacat que, en clau ambiental, s’han pogut recórrer 43 milions de quilòmetres en vehicles elèctrics, distància que si s’hagués fet amb vehicles de combustió hauria suposat generar gairebé 9.000 tones de CO2.

La xarxa pública d’electromobilitat més gran d’Espanya

BSM ha assegurat que Endolla Barcelona és actualment la xarxa pública d’electromobilitat més gran d’Espanya, amb 15,7 punts d’ús públic per quilòmetre quadrat i un punt de recàrrega per a cada 25 vehicles elèctrics existents.

L’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, ha destacat la fita d’assolir els 1.000 punts de recàrrega i ha assegurat que la ciutat s’està anticipant a la demanda perquè el canvi al vehicle elèctric és “imprescindible”.

Durant l’any passat, a més, la xarxa pública va incorporar cinc nous operadors de mobilitat elèctrica. Es tracta de Bosch, Zunder, Wenea, Efimob i Spirii, que se sumen a Eelectrompas, Etecnic, Iberdrola, Place to Plug i Shell Recharge Solutions. Aquestes integracions fan possible que els clients d’aquests operadors puguin utilitzar Endolla Barcelona sense haver-se de donar d’alta expressament en el servei, utilitzant la seva aplicació d’electromobilitat habitual.

Intercanvi de bateries

D’altra banda, BSM ha destacat els projectes en què participa Endolla Barcelona per avançar en aquest camp, com per exemple una prova pilot per testejar la programació de la recàrrega de vehicles elèctrics als aparcaments de BSM, aprofitant les hores de menys demanda energètica.

També durant el 2023 s’ha avançat en el projecte d’innovació que ha de permetre desenvolupar un punt de recàrrega mòbil capaç de desplaçar-se sol per donar cobertura a diferents places d’aparcament, i un de bàsic de fàcil ús i manteniment. Tots dos es provaran durant aquest any.

Per acabar, s’han incorporat, de prova, estacions d’intercanvi de bateries per a motos elèctriques als Aparcaments BSM. L’objectiu és oferir bateries ja carregades als usuaris i, així, fer més fàcil i sostenible la mobilitat urbana.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram