superilla

La zona de Mallorca amb Castillejos patirà un augment del trànsit. Foto: Google Maps

Els estudis de mobilitat que ha fet l’Ajuntament per conèixer l’impacte de la futura superilla de l’Eixample han conclòs, segons ha avançat El País, que els carrers de Mallorca i València absorbiran més trànsit en hora punta (les nou del matí) en alguns dels seus trams. Cal recordar que la nova superilla preveu transformar en eixos verds els carrers del Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona a partir del juny i crear quatre places en cruïlles.

Concretament, les zones més afectades del carrer Mallorca seran en els trams de Castillejos a Lepant i de Sicília a Casanova. Pel que fa a València, el trànsit augmentarà al tram que va de Comte d’Urgell a la rambla de Catalunya i també es pronostiquen més cues en algunes zones del carrer Rosselló.

Al mateix temps, però, els estudis asseguren que aquests augments del trànsit no suposaran un increment de la congestió que l’Eixample pateix en hora punta. I és que, d’altra banda, es preveu que hi hagi menys congestió en carrers que actualment absorbeixen molt de trànsit, com el tram del carrer Aragó entre Independència o Padilla i la Gran Via entre Roger de Llúria i Marina. Una altra reducció de vehicles prevista és en diverses parts dels carrers Còrsega i Sant Antoni Maria Claret i també al tram de València entre la rambla de Catalunya i Bruc –just després de la zona que patirà més congestió–. De fet, la hipòtesi dels estudis és que hi haurà una disminució global de trànsit del 10% al conjunt del districte.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram