L’atropellament de la dona va ser a Casanova amb París. Foto: Google Maps

Setmana negra. Així es pot qualificar la setmana del 15 al 21 d’octubre, pel que fa a la seguretat viària, després que dues persones morissin atropellades.

El primer cas es va produir el dia 18, quan una dona de 84 anys va morir després de ser atropellada per un cotxe en un pas de vianants del carrer de Casanova, a la confluència amb el carrer París. L’accident va tenir lloc al voltant de les 10 del vespre quan el cotxe, que venia del carrer Paris i havia girat en direcció Casanova, va envestir la dona quan creuava el pas de vianants. El conductor va donar negatiu en la prova d’alcoholèmia i drogues que li va fer la Guàrdia Urbana, que continua investigant els fets.

Tres dies més tard, el 21 d’octubre, un avi de 85 anys va morir atropellat per un autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a la confluència dels carrers Còrsega i Villarroel. Les causes de l’accident es desconeixen i la Guàrdia Urbana les està investigant. Amb aquests dos atropellaments, ja són sis les víctimes mortals per atropellament des de principi d’any.

LIMITAR LA VELOCITAT?
Aquestes males notícies arriben justament quan l’Ajuntament s’està plantejant limitar la velocitat màxima a la majoria de carrers de la ciutat a trenta quilòmetres per hora en el debat que té obert en el marc de la redacció del nou Pla de Mobilitat Urbana (PMU). El passat 19 d’octubre, durant el Fòrum de Seguretat Viària que va organitzar el RACC, la directora de Prevenció d’Accidents de Trànsit (PAT), Yolanda Domènech va defensar la proposta dels 30 km/h.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram