Bicing

BComú estima que es guanyarien 113.000 usuaris potencials de la bicicleta. Foto: Arxiu

La candidata de BComú, Ada Colau, proposa que els joves d’entre 16 i 20 anys tinguin un any gratuït de Bicing. Segons ha explicat aquest dilluns en un contacte informatiu, només el 12% de les persones d’aquesta franja d’edat són usuàries del Bicing, mentre que més de la meitat dels joves menors de 30 anys fan servir el transport públic. Davant d’això, Colau ha assegurat que veuen un factor de creixement “claríssim” i espera que amb la mesura els usuaris “s’animin a provar-ho” i es mantinguin en l’ús de la bici.

BComú calcula que amb la proposta es guanyarien 113.000 usuaris potencials de la bicicleta i el cost estimat per a l’Ajuntament seria de 5,7 milions d’euros en tot el mandat, si bé el cost principal es concentraria en el primer any.

 

L’objectiu, ha indicat, és facilitar l’accés al Bicing i incentivar encara més el canvi en la mobilitat a la ciutat, ja que el servei és “una de les eines fonamentals” a Barcelona per fomentar l’ús de la bici.

Les dades del Bicing

Segons les dades que ha compartit Colau, des del 2015 el servei ha guanyat un 45% més d’usuaris i ara són unes 138.000 persones. El creixement l’ha vinculat als “incentius” que s’han donat, com ara passar de 120 a 270 km de carrils bici en vuit anys o incorporar en la nova contracta unes 3.000 bicicletes elèctriques a la flota. A més, també ha mencionat que han ampliat els barris que compten amb alguna estació del servei de 61 a 73 i només queda pendent el barri de Vallbona.

“Ara que tenim aquesta xarxa que no para de créixer és un bon moment per donar un impuls a la gent més jove perquè s’animi a provar-ho”, ha assegurat.

Segons ha dit, la majoria dels usuaris que s’animin a provar-ho seran nous, ja que només un 12% dels joves d’entre 16 i 20 anys són actualment abonats del servei. En cas que un jove d’aquesta franja d’edat ja pagui el bicing també es beneficiaria de la mesura, ja que obtindria un any d’abonament gratuït, segons ha matisat Colau a preguntes de la premsa.

 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram