S’han realitzat unes 400 enquestes per a l’estudi. Foto: Twitter

La Unió de Consumidors de Catalunya (UCC) ha alertat del ”desconeixement total” dels prejudicis, efectes i conseqüències del top manta. Ho ha fet en un estudi on s’indica que prop de la meitat dels consumidors –en concret el 41%–, reconeix haver comprat “alguna vegada” al top manta, mentre que el 84% assenyala que algú del seu entorn ho ha fet en alguna ocasió. Aquestes dades es desprenen d’una enquesta realitzada a gairebé 400 persones a Barcelona, en el marc del projecte Passa del Top Manta.

L’estudi de la UCC també destaca que el 76% dels clients del top manta no saben on van a parar els diners que paguen, i el 81% desconeixen de quin país procedeixen els articles que compren –l’altre 19% considera que provenen de la Xina–.

Amb tot, la majoria dels consumidors del top manta ho són “pel preu del producte” –un 80%–, segons l’estudi, el qual destaca un curiós 16% que adquireixen aquests articles “per la seva utilitat”. Tanmateix, un 74% “coneix els prejudicis de comprar” al top manta, tot i seguir fent-ho.

Per altra banda, una dada que “sorprèn” a la UCC és que el 29% dels enquestats creuen que “els productes del top manta no comporten cap risc” per a la seva salut.

Amb aquestes estadístiques a la mà, la UCC vol difondre “tots i cadascun d’aquests aspectes” per tal que el consumidor “estigui totalment informat” i no realitzi “compres il·legals”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram