Aragonès

Aragonès, durant la commemoració del Dia de la República. Foto: ACN

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va ser entrevistat ahir al vespre a betevé, on es va mostrar partidari d’unir els dos trams del tramvia per la Diagonal, un dels projectes estrella de l’alcaldessa Colau i que té l’oposició de l’exalcalde i aspirant a tornar a liderar la ciutat Xavier Trias.

Sobre una de les altres grans qüestions relacionades amb la mobilitat, com són les superilles i les pacificacions de carrers, Aragonès va afirmar que és una aposta que “s’adiu amb el que es fa en altres ciutats”, al mateix temps que va reclamar no polaritzar aquest debat perquè “ens equivocarem molt. Tothom creu que hem de reduir el cotxe a les ciutats”. Això sí, Aragonès, en paral·lel,va demanar que s’analitzi bé la mobilitat de cada barri per dissenyar les pacificacions i que tot plegat vagi acompanyat d’una millora del transport públic, sobretot de Rodalies.

Turisme de creuers amb “valor afegit”

Pel que fa a altres qüestions relacionades amb la ciutat, el president de la Generalitat va defensar un turisme de creuers que aporti “el màxim valor afegit a la ciutat”, sense aclarir si seria partidari de limitar-lo o no. Sí que va afirmar que el seu model passaria perquè el major nombre de viatges que ofereixen els vaixells d’aquest tipus (va xifrar la seva idea en un 75%) tinguin la sortida o l’arribada a la ciutat, deixant a l’altre cantó de la balança els que només hi són unes hores com a escala d’un altre itinerari. Aquests creueristes són els que, a parer d’Aragonès, aporten menys valor afegit a la ciutat.

Més Mossos

Pel que fa al debat sobre la seguretat, Aragonès va rebatre el discurs sobre la inseguretat recordant que en els darrers dos anys s’han incorporat 200 agents a la plantilla dels Mossos a la ciutat. Alhora va afirmar que, en relació al 2019, els delictes, “especialment els robatoris i els furts”, han baixat un 14% a Barcelona. Tot i això, va admetre que en matèria de seguretat “la sensació és fonamental més enllà de les xifres”, i per això va assegurar que el Govern treballarà per “seguir reforçant” el nombre d’efectius de Mossos a Barcelona com s’ha fet en els darrers anys.

Gestió local de l’aeroport

Per últim, el cap de l’executiu català no va aclarir si voldria ampliar la infraestructura de l’aeroport o no, tot i que sí que va admetre que cal potenciar la connectivitat internacional. “Més que la dimensió física de l’aeroport, és molt important la gestió”, va afirmar per afegir tot seguit que l’aeroport “mereix ser gestionat des del territori”. En aquest sentit, va indicar que el seu model passaria per una gestió compartida entre la Generalitat, l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana, a l’estil del que es fa a l’Autoritat del Transport Metropolità. “Barcelona hi ha de ser”, va reblar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram