Laia Bonet

Laia Bonet considera que el transport públic és l’única manera de reduir la contaminació. Foto: ACN Albert Segura

En una recent entrevista concedida a El Periódico, Laia Bonet, tercera tinent d’alcalde i regidora de Mobilitat, s’ha referit al model de Superilla i ha sentenciat que no n’hi ha prou amb els eixos verds impulsats per Barcelona en Comú si no es canvia la manera de moure’s per la ciutat. Amb els eixos verds, diu Bonet, “redistribuirem la contaminació d’uns carrers a uns altres, però no la reduirem”. Per a Bonet, fa falta alguna altra cosa: “L’única solució pràctica és plantejar propostes valentes per reforçar el transport públic”. I ha sentenciat: “Qualsevol hipòtesi que no ho reforci no serveix per a aquest repte”.

Bonet admet la pressió de la UE per reduir la contaminació, però “el pitjor que es pot fer és pensar que només pintant de verd alguns carrers del centre de la ciutat, la contaminació caurà miraculosament.”. D’aquesta manera, afegeix, “si el dibuix no és compatible amb un reforç del transport públic, i avui els quatre eixos dibuixats no tenen transport públic, difícilment canviarem la forma de moure’ns”.
Segons el punt de vista de Bonet, el model dels quatre eixos verds no pot ser una patent aplicable a qualsevol punt de la ciutat.

Bonet també reivindica una mirada diferent del PSC en aquestes qüestions. Tot i que deixa clar que el seu partit compateix la millora de l’espai públic amb la creació de més espais verds i amb la pacificació dels carrers, afegeix que si s’ha de reduir la contaminació, “tot això ha de ser compatible amb la presència de més transport públic”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram