Bus elèctric

Els busos elèctrics van creixent a Barcelona. Foto: Ajuntament

Les xifres fetes públiques per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en el seu informe de balanç del 2021, mostren com l’electrificació de la xarxa de bus va augmentant. I és que els busos d’aquest tipus van consumir el 2021 gairebé un 800% més d’electricitat que el 2019 –es va passar de 195.000 quilowatts hora a 1.719.000–.

Un dels motius principals d’aquest augment és l’electrificació de la línia H16, que és la primera línia de la ciutat i de tot l’Estat que funciona únicament amb busos elèctrics. Actualment, a la flota de TMB hi ha 30 busos 100% elèctrics i la xifra augmentarà ben aviat, ja que ja està en marxa el procés per adquirir-ne 83 més. Això ha de permetre que en un futur s’electrifiquin les línies H2 i V15.

En paral·lel, també cal recordar que al febrer TMB va signar un contracte amb Iberdrola per al subministrament d’hidrogen d’origen renovable a la flota d’autobusos. La infraestructura, anomenada ‘hidrogenera’, es construirà al polígon industrial de la Zona Franca i serà la primera de caràcter públic de l’Estat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram