Dona i home ordinador

L’escletxa digital afecta cada cop a més persones. Foto: Ajuntament

Cada cop la tecnologia condiciona més el dia a dia de totes les persones. Es podria dir que, a vegades, els canvis que provoca van massa de pressa, i un dels col·lectius que més ho nota són els comerciants. Des de Sant Antoni Comerç saben que cal lluitar contra aquestes carències, i és per això que han organitzat per al pròxim 23 i 31 de març cursos de xarxes socials, fotografia comercial i venda en línia.

Tal com explica el president de l’eix comercial, Jordi Arias, es va començar a assabentar d’aquest problema durant el confinament i en els mesos posteriors marcats per la pandèmia, quan estar present o no a les xarxes socials ha condicionat més que mai l’èxit o el fracàs d’un negoci. “L’objectiu és millorar les vendes i reduir l’escletxa. El botiguer d’avui ha de veure que és igual d’important tenir una botiga bonica que tenir presència en el món digital”, diu.

Perquè aquestes iniciatives funcionin en el barri, fa falta que hi participin un bon nombre de comerciants, i Arias es mostra content perquè han tingut “molt bona resposta”.  “Gairebé totes les places dels cursos estan ocupades” celebra.

Una de les persones que s’ha apuntat als cursos és l’Anna Reverter, farmacèutica adjunta de la Farmàcia Reverter. Tal com recorda, va obrir el compte d’Instagram del comerç fa tres anys amb l’ajuda de la seva filla adolescent. Des de llavors, afegeix, ella i la resta de la plantilla han estat compartint vídeos per animar els clients a anar a la farmàcia, però reconeix que encara els hi “falta coneixement”. “No tenim pàgina web i hem de millorar les fotos que fem”, admet.

Aquestes dificultats són més que comprensibles si es té en compte que Reverter té 50 anys i, apunta, “ens està costant adaptar-nos”. Tot i això, es mostra optimista de tot el que pot arribar a fer amb aquestes “eines tan potents”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram