La Superilla de l'Eixample

Una imatge virtual de com serà un dels encreuaments de la superilla de l’Eixample. Foto:Ajuntament

El projecte de la superilla de l’Eixample és una de les transformacions urbanístiques més prioritàries per a l’Ajuntament i avui ha tornat a quedar clar. En una roda de premsa, l’alcaldessa Ada Colau i la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, han confirmat que les obres dels quatre eixos verds i de les quatre primeres places que hi haurà als carrers del Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell començaran el pròxim mes de juny i s’acabaran durant el primer trimestre de l’any que ve.

Durant la seva intervenció, Colau ha reivindicat l’aposta per un model de ciutat de futur “que ja comença a ser present”, al mateix temps que ha dit que aquesta transformació no pot esperar més a l’Eixample, la zona de la ciutat amb un índex de contaminació més elevat i més trànsit rodat. Per a Colau, es tracta d’un projecte “realista, necessari i molt il·lusionant” que arriba en un moment on la situació a la ciutat “és insostenible”.

Els cotxes seran “convidats”

Una de les novetats respecte del pla inicial presentat l’estiu passat és que al llarg dels encreuaments dels quatre primers eixos amb cada carrer es crearan 31 placetes noves i hi haurà més mobiliari urbà, com ara bancs, fonts, zones de joc i taules. Segons Sanz, les placetes estaran situades als xamfrans que es generaran a les interseccions. La responsable d’Urbanisme també ha destacat que el nou model de carrer tindrà com a protagonista indiscutible el vianant, tot i que no elimina la xarxa viària. Això sí, ha deixat clar que els cotxes seran “convidats”.

Discrepàncies amb el PSC

La presentació d’avui ha generat malestar al PSC, els socis de govern dels comuns. Els socialistes lamenten, en declaracions a Línia Eixample, que la compareixença d’avui s’hagi fet sense que s’acabessin de tancar tres detalls del projecte. Són, concretament, què passarà amb les places d’aparcament per a discapacitats, l’eliminació de les estacions del Bicing dels carrers que es pacificaran i la seva voluntat que quedessin establerts uns recorreguts més rectes per als veïns que volen arribar en cotxe a casa. A banda, els socialistes han mostrat un posicionament que, tot i ser favorable a aquesta gran transformació, inclou una visió més moderada de l’expulsió dels cotxes. I, a banda de tot això, el PSC també mostra la seva decepció amb el fet que avui els comuns no els hagin convidat a ser a la compareixença, a diferència del que va passar el novembre del 2020 quan es va presentar inicialment el projecte d’aquesta superilla.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram