La construcció dels mòduls va començar l’11 de gener. Foto: Twitter (@salutcat)

La llista de retards en la construcció de l’annex del CAP Passeig de Sant Joan és cada cop més llarga. L’última promesa era que els mòduls provisionals del carrer Alí Bei estarien enllestits el 28 de gener i entrarien en funcionament l’1 de febrer, però no ha estat així. Ara, la data que el CatSalut ha posat damunt la taula és l’1 de març, segons han confirmat a Línia Eixample des del personal del centre. Un compromís, però, que els treballadors i els veïns s’agafen amb escepticisme. Les decepcions augmenten, mentre la paciència i la confiança s’esgoten.

Si realment els mòduls acaben estant a punt l’1 de març, encara caldrà esperar uns dies més perquè el personal s’hi instal·li i l’annex es posi en marxa. Per tant, haurà passat pràcticament un any des de l’esclat de la pandèmia, quan el Departament de Salut va tancar el CAP Carles I, al carrer Marina, i va centralitzar l’atenció primària del Fort Pienc al CAP Passeig de Sant Joan. “Haurem estat un any sense les nou consultes que teníem al Carles I”, lamenta la metgessa de família Alba Martínez, que denuncia que la situació és “insostenible”. “Al CAP actual no hi cabem, no tenim prou consultes i no podem fer tantes visites presencials com voldríem”, afirma.

Aquesta queixa no és ni molt menys nova, fa molts mesos que personal i veïns l’expressen als carrers i a les xarxes, però la resposta que han rebut no ha estat a l’altura. A principis d’estiu, se’ls va prometre una solució ràpida i provisional que estaria llesta després de les vacances: els mòduls d’Alí Bei. Aquí va començar el festival de dates (i incompliments): 15 d’octubre, 14 de desembre, 28 de gener… i, ara, 1 de març. Tot plegat, mentre esperen el futur CAP Fort Pienc, la solució definitiva que reclamen des de fa més d’una dècada i que encara va per llarg.

TRANSPORT PER ALS PACIENTS
El tancament del CAP Carles I ha tingut més conseqüències negatives. Des del març, els pacients del centre de Marina s’han de desplaçar al passeig de Sant Joan per ser atesos. “Per a les persones grans, això vol dir haver d’agafar un taxi o demanar a un fill que els porti, per exemple”, recorda la doctora Martínez. Tenint en compte això, la plataforma ‘Nou CAP Fort Pienc ja!’ –que aplega veïns i sanitaris– ha sol·licitat al Districte de l’Eixample “un petit canvi” en el trajecte de la línia 54 d’autobús per tal que aquests veïns puguin anar al CAP Passeig de Sant Joan en transport públic. El Districte ha acceptat la petició, però TMB tindrà l’última paraula.

ALIANCES
Conscients que no són l’únic barri pendent de la construcció d’un nou centre d’atenció primària, els membres de la plataforma del Fort Pienc han teixit aliances amb les entitats que reclamen el CAP Gòtic i el CAP Raval Nord. L’objectiu és unir forces i fer encara més gran aquesta lluita veïnal.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram