Un encreuament del nou carril bici. Foto: Twitter (@claudiocarmonav)

La crisi sanitària del coronavirus està deixant molts canvis a la societat. Moltes coses no tornaran a ser com abans, i una d’aquestes és la mobilitat. Molts ajuntaments que fins ara apostaven bàsicament pel cotxe han vist que cal canviar la manera de moure’s per la ciutat i cal oferir alternatives i facilitats als ciutadans.

Un exemple és el carril bici que l’Ajuntament de Cornellà ha creat a la zona industrial d’Almeda. Es tracta d’una via de gairebé un quilòmetre que passa per l’avinguda Maresme, el carrer Albert Einstein i el carrer Tirso de Molina. Un nou pas que uneix punts tan importants de la ciutat com el World Trade Center, la Fira, el Centre d’Empreses o l’Auditori, entre altres.

Des del consistori asseguren que no es tracta d’una mesura aïllada, sinó que forma part del projecte d’ampliació de la xarxa pedalable de la ciutat que volen impulsar durant aquest 2020 a tota la ciutat per tal de fomentar un transport més saludable i sostenible dels veïns i veïnes.

En aquest sentit, fins a finals d’any es faran obres per millorar la connexió i la seguretat dels carrils bici de tot el barri d’Almeda, per tal de facilitar i fomentar els viatges amb bici amb la resta de la ciutat i amb l’Hospitalet.

ARRIBEN LES MULTES
Des del 15 de setembre també s’han posat en marxa les sancions als vehicles que entrin a la Zona de Baixes Emissions sense l’etiqueta mediambiental de la DGT.

Aquesta mesura té un efecte força limitat a la ciutat, ja que només està en vigor al barri de Famades, l’única zona que queda a l’interior de les Rondes.