estació Cornellà

Per anar cap al nord de la ciutat cal fer una gran volta. Foto: Línia Cornellà

L’estació de Renfe tindrà un nou accés a la banda nord, a l’altre costat de les vies. Així ho ha anunciat Renfe, que ha licitat les obres de construcció d’una nova entrada per la banda del carrer Sevilla, la que mira al nord de la ciutat, que inclourà un control d’accés, màquines d’autovenda i un servei d’informació al viatger. El pressupost de la licitació és de 215.000 euros.

D’aquesta manera l’abaixador serà més accessible, atès que ara no hi ha manera de sortir pel carrer Sevilla si no es fa servir la passarel·la elevada. La situació és especialment esperpèntica si el viatger baixa a Cornellà venint de l’Hospitalet i vol anar cap al nord de la ciutat; en aquest cas, ha de creuar les vies pel pas soterrat, tornar a pujar a l’andana de l’entrada principal, sortir de l’estació i dirigir-se a mà esquerra per creuar el pont sobre els raïls. Un recorregut feixuc i ple d’escales de pujada i baixada que fan que l’estació no sigui del tot accessible.

El Síndic ja ho va alertar

Aquesta incomoditat la viuen milers de passatgers diàriament. Ja el 2016, el Síndic de Greuges, Joan Barrera, va promoure una iniciativa per demanar a Renfe que adaptés l’estació a la Llei d’accessibilitat. Ho va fer després que l’operador ferroviari comuniqués que no hi havia cap actuació prevista en aquest sentit, en resposta a un escrit de la Plataforma d’Usuaris del Transport Públic de Molins de Rei.

Ja aleshores Línia Cornellà es va posar en contacte amb Renfe, des d’on van reafirmar-se. “L’estació és totalment accessible”, van respondre, tot recordant que està dotada d’ascensors i andanes adaptades des del 2012. El temps, però, ha acabat donant la raó a la plataforma i al Síndic, que precisament va reclamar que s’obrís una nova entrada a l’altra banda de les vies, per tal de facilitar l’accés a l’estació dels veïns de Sant Ildefons, Gavarra i el Pedró.

Renfe va reconèixer aleshores, això sí, que hi havia un problema amb l’espai que queda entre l’andana i els trens al revolt d’entrada a l’estació, tot i que van llançar pilotes fora assenyalant que això era cosa d’Adif.

Qui també va reivindicar activament un nou accés per a l’estació és el sindicat CCOO, que el 2007 va fer una acció reivindicativa reclamant una nova entrada per la banda nord.

Sigui com sigui, l’estació de Cornellà comptarà aviat amb un nou accés. Des de Renfe, tanmateix, no s’han volgut mullar i no han proporcionat dates de finalització de les obres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram