L’organització funciona des del 2012. Foto: Arxiu

La Botiga Solidària de Cornellà ha fet balanç de la seva activitat. De fet, l’any passat va recollir més de dotze tones d’aliments, comptant els productes frescos, la qual cosa suposa un 35% més respecte de l’any anterior i un 70% respecte del 2013, quan va realitzar la primera campanya de recollida.

La iniciativa va néixer l’any 2012 amb l’objectiu de reforçar i millorar la tasca de repartiment d’aliments entre les persones que es troben en risc d’exclusió social. Les entitats socials i el consistori va impulsar-la, segons diuen fonts municipals, “per homogeneïtzar els recursos i optimitzar els esforços que realitzen les entitats de la ciutat”.

Hi col·laboren diverses associacions i agrupacions cornellanenques, entre les quals hi ha la Creu Roja, la Federació d’Associacions de Veïns, a més de parròquies i voluntaris. Entre tots s’encarreguen de la coordinació i el funcionament de la Botiga. Més tard, des del departament de Serveis Socials del consistori es responsabilitzen de la distribució dels aliments. L’Ajuntament determina com s’ha de fer i quins seran els beneficiaris, segons les necessitats de cada família. L’any passat es van atendre més d’un miler de famílies.

SET PUNTS DE RECOLLIDA
Els punts de recollida de la Botiga Solidària de Cornellà es troben al Mercat Centre, els supermercats Lidl, Caprabo i Condis. També hi participen els establiments de productes alimentaris Moliner, Massana i el Capritx. A més, hi ha aportacions de la producció dels horts urbans.

Gràcies a aquestes aportacions, enguany la Botiga Solidària de Cornellà ha rebut més aliments frescos, com fruites i verdures. Segons l’organització, l’augment ha estat “notable” i aquest tipus de productes són “molt importants” des del punt de vista nutricional.

També es poden fer aportacions econòmiques a través d’un número de compte corrent.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram