Museu Matemàtiques-Cornellà

Els jocs han estat reproduïts per a alumnes del Senegal. Foto: MMACA

El Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA), ubicat a Cornellà, col·labora des de fa un any amb un projecte social, consistent en construir i enviar jocs matemàtics de fusta a escoles de primària del Senegal, organitzat per l’escola d’adults Arquitecte Jujol de Sant Joan Despí.

El Servei Educatiu del Baix Llobregat V, que dona servei a les ciutats de Cornellà i Sant Joan Despí, coordina aquest projecte on participen els Centres de Formació d’Adults de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat, l’Escola Oficial d’Idiomes de Cornellà i diversos centres d’educació primària i secundària.

En el primer any de desenvolupament del projecte, que compta amb el suport de l’ONG Projecte Xevi, s’han portat 22 jocs matemàtics a l’escola de primària de Diannah (Casamance, Senegal), que han estat elaborats per una cinquantena d’alumnes de les escoles d’adults de Sant Joan, Sant Feliu i Sant Just, a més de l’Escola Oficial d’Idiomes de Cornellà, que va traduir al francès els textos dels jocs i alumnes de diversos centres d’educació primària i secundària.

Jocs pedagògics

L’exposició permanent del Palau Mercader, per la seva banda, va acollir la visita dels estudiants dels centres de formació d’adults involucrats en aquest projecte i els va cedir alguns dissenys de jocs matemàtics perquè els reproduïssin al GarageLab.

“En principi eren jocs de taula habituals a la nostra societat, com el parxís o el dòmino, però després de veure els nostres materials i dissenys ens van demanar idees per elaborar jocs de taula amb un vessant matemàtic, que siguin útils en l’àmbit pedagògic, com per exemple els escacs o el tres en ratlla”, comenta a Línia Cornellà Sergio Belmonte, membre de la junta directiva del Museu de les Matemàtiques.

“Els nostres jocs ja tenen aquest objectiu didàctic, perquè incorporen l’estratègia i conceptes matemàtics”, remarca Belmonte, que afegeix que el museu ja havia col·laborat en un altre projecte d’aquesta mena, “amb un joc consistent en unes maletes didàctiques”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram