La companyia incorpora un nou sistema per reduir les emissions. Foto: Germark

El fabricant d’etiquetes Germark s’ha convertit en la primera empresa del sector de l’Estat en fabricar etiquetes metàl·liques sostenibles. Aquests tipus d’etiquetes amb efectes metàl·lics es fan servir en sectors com el cosmètic o el de begudes i permetrà situar la companyia al capdavant del sector de les arts gràfiques al sud d’Europa.

Germark ha invertit 200.000 euros per incorporar aquesta nova tecnologia, batejada amb el nom d’EcoLeaf, a la planta de Cornellà. És un nou sistema que ha desenvolupat a Alemanya ACTEGA Metall Print i, en comparació amb la maquinària que es fa servir actualment, que utilitza làmines d’estampació en fred o calent, permet reduir de manera important la quantitat de materials, residus, costos i temps de producció per imprimir etiquetes amb efectes metàl·lics.

De fet, a diferència dels sistemes més tradicionals, la nova màquina incorporada per l’empresa cornellanenca només fa servir la quantitat precisa de metall que fa falta per crear la imatge metàl·lica. Això permet millorar la sostenibilitat de les etiquetes i reduir fins a cinc vegades les emissions de diòxid de carboni que s’emeten durant el procés de producció. La nova tecnologia EcoLeaf representa un estalvi de 12.000 quilos d’aquest gas que contamina l’aire. Així doncs, amb la incorporació d’aquesta nova tecnologia, Germark també reforça el seu compromís mediambiental.

A més, el nou sistema incorporat també evita generar la gran quantitat de residus que provoca la impressió tradicional amb làmines d’estampació que es feia servir fins ara.

AUGMENT DE VENDES
Germark espera que les vendes creixin un 5% amb la nova tecnologia EcoLeaf instal·lada a la fàbrica de Cornellà. Esperen que aquest increment arribi, sobretot, a través dels clients internacionals que es preocupin pel medi ambient a l’hora de fabricar els seus productes de gran consum.

Iban Cid, director general de la companyia, assegura que s’esforcen “per garantir que les etiquetes dels nostres clients els representin el millor possible”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram