Polítics i experts van participar en la jornada celebrada al Citilab. Foto: AMB

Treballar conjuntament per crear un espai cultural metropolità. Amb aquest objectiu, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va organitzar una jornada per debatre i posar en comú les possibilitats d’unir la capital catalana amb els pobles i ciutats del seu entorn per potenciar una gran àrea cultural.

El Citilab va ser l’escenari escollit per celebrar aquest debat. Entre les diferents activitats que es van fer el passat 9 de novembre, una de les més destacades va ser la conferència d’Arthur Le Gall, on va explicar l’experiència europea en la creació de grans àrees culturals metropolitanes. Le Gall va dir que “les ciutats s’han d’arriscar a invertir en cultura, valorar la tasca de les entitats culturals i innovar”.

Però a banda de fixar-se en els projectes impulsats a altres capitals europees, a la trobada es va parlar d’una iniciativa que ja està en marxa aquí, ‘La Quinzena de la Dansa’. De fet, la bona rebuda mostrada pel públic i les institucions que hi van participar quan es va celebrar, de l’1 al 18 de març passat, van posar en relleu el potencial que pot tenir el sector cultural a l’àrea metropolitana.

NO PERDRE LA IDENTITAT
Un dels punts que va aparèixer en les diferents taules de debat va ser el paper que ha de tenir la marca Barcelona. Per a Joan Subirats, comissionat de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, “és possible la creació d’un espai unitari, tot respectant la identitat de cada municipi”.

En aquest sentit, els experts que van participar en les conferències van constatar que la capital catalana hauria de ser més generosa amb la seva marca a l’hora de potenciar i donar més visibilitat a l’entorn metropolità. Alhora, consideren que cal més implicació política i més recursos econòmics si, realment, es vol crear un espai cultural a escala metropolitana.

Finalment, els especialistes van apuntar la necessitat de canviar les polítiques culturals i van assenyalar una qüestió clau: que les ciutats no repeteixin la programació cultural per incentivar el moviment del públic entre les diferents ciutats, per tal que l’espai metropolità vagi guanyant pes a poc a poc.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram