L’alcalde Antonio Balmón durant la presentació dels aparcaments d’intercanvi. Foto: AMB

Facilitar als ciutadans l’accés al transport públic és una de les prioritats de l’AMB per tal de reduir la contaminació que provoquen aquests desplaçaments, la majoria per anar a treballar. Per això, i més encara des de la creació de la Zona de Baixes Emissions, fa temps que treballa en la creació dels coneguts com a park&rides, aparcaments d’intercanvi a tocar de les estacions de transport públic per facilitar que els usuaris deixin el vehicle privat.

A principis de mes, l’AMB va presentar els dos nous aparcaments d’aquest tipus que es faran a la ciutat i que comptaran amb 140 places. El primer que s’ha d’obrir estarà ubicat al carrer Sevilla i tindrà capacitat per a 40 vehicles. Pel que fa a l’altre, que tindrà un centenar de places, serà el primer que no es farà a la via pública, ja que estarà ubicat al Llobregat Centre, que es convertirà en el primer centre comercial de Catalunya que acull places d’aparcament d’intercanvi. Si s’ha triat aquests espais, és per la seva “ubicació estratègica” prop de l’intercanviador de la ciutat, que connecta metro, Rodalies i Tram, entre altres transports públics. Per fer servir aquests aparcaments, els usuaris hauran de descarregar-se una aplicació que els permetrà fer totes les gestions sobre el seu aparcament, que serà gratuït.

Durant la presentació, l’alcalde Antonio Balmón va defensar que “amb el park&ride volem mostrar que no estem en contra del cotxe” sinó que proposen “respostes i alternatives a la mobilitat privada”, unes solucions corresponsables “per millorar la qualitat de l’aire”.