Cornellà vol passar del gris del ciment al verd dels parcs. Després d’anys d’anuncis i promeses, la ciutat més poblada de la comarca ha impulsat un projecte per “naturalitzar” l’espai públic i transformar-lo en un territori més verd. Es tracta del Cornellà Natura, un projecte “estratègic” que ja ha començat a fer les primeres passes amb la remodelació del parc de la Ribera, que es va reobrir al públic el 2 d’abril.

L’objectiu és “aconseguir el màxim de superfície verda” i treballar-ne la connectivitat amb “corredors verds”. En aquesta línia, la voluntat municipal és “recuperar espais per als vianants i per a l’ús de mitjans de transport més sostenibles”, com ara la bicicleta. Amb tot, es tracta de “fomentar la biodiversitat ecològica”, per tal de fer de Cornellà una ciutat “més integrada” amb la natura, que garanteixi la qualitat de l’aire i impulsi sistemes energètics “més eficients”.

SET ACTUACIONS A LA VISTA
A banda de la remodelació del parc de la Ribera –unes obres que han costat 400.000 euros–, l’Ajuntament preveu portar a terme al llarg dels pròxims 12 mesos actuacions encaminades a desenvolupar el Cornellà Natura. Una d’elles, la qual té el pressupost més alt i comporta més complexitat, es farà a l’avinguda dels Alps, un dels vials més importants de la ciutat.

La voluntat del consistori és reduir-hi els carrils dels cotxes de quatre a dos, per tal de poder ampliar les voreres. Aquesta ampliació dels costats de l’avinguda, de retruc, permetrà crear un carril bici. En aquesta actuació també s’inclou la reordenació del parc de Rosa Sensat perquè pugui acollir actes relacionats amb la lectura. En total, aquesta obra suposarà invertir 2,8 milions.

El segon projecte es desenvoluparà a l’àmbit de l’avinguda del Baix Llobregat, en concret a les placetes de Francesc Layret i de Narcís Monturiol, on es crearan més espais verds. El pressupost en aquest cas és de 450.000 euros.

Per la seva banda, a l’avinguda de Sant Ildefons –a la part superior i des de la carretera d’Esplugues– es volen reduir els carrils per a vehicles de tres a dos per tal de crear una illa central amb vegetació. Costarà 550.000 euros i arrencarà després de l’estiu.

A més, el carrer Verge de Montserrat es vol transformar en un per a vianants amb zones de vegetació per fer-lo “més càlid”. El pressupost és de 428.000 euros.

La cinquena actuació s’implementarà al parc de la Infanta, el segon parc de la ciutat amb 4,2 hectàrees, el qual podrà millorar el seu sistema de reg i acollirà noves zones de jardí amb un cost de 604.000 euros.

La carretera del Prat és un altre dels eixos que es reformaran amb el Cornellà Natura. S’hi construirà una illa central amb vegetació que farà de mitjana entre els dos carrils de circulació. Es començarà a perfilar el 2018 i costarà 896.000 euros.

Per últim, a l’avinguda Picasso es faran voreres més amples i s’apostarà per un únic carril de circulació. La inversió serà de 550.000 euros.

Per tot plegat, el consistori es gastarà 6,3 milions en el pròxim any en un projecte que es vol fer efectiu a 10 anys vista i on es preveu invertir 35 milions.

“CAMPANYA DE MAQUILLATGE”
El projecte ja ha rebut crítiques per part d’ERC, que el titlla de “campanya de maquillatge”, ja que consideren que “es queda curt” en la seva aplicació.

Per alta banda, els republicans lamenten el rebuig del Ple de maig a una moció per fer un pla d’ordenació de Can Mercader per regular-ne els usos. La proposta no va prosperar pels vots en contra del PSC, el PP i Ciutadans. Can Mercader, de fet, és un parc que ha estat al centre de la polèmica pel projecte d’ampliació del Museu de les Matemàtiques en detriment de superfície verda.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram