‘Madama Butterfly’

‘Madama Butterfly’ arriba a Cornellà el 19 de març. Foto: Fundació Òpera Catalunya

El circuit de l’òpera a Espanya sol estar tancat a una sèrie d’escenaris i teatres emblemàtics. El Liceu de Barcelona o el Teatro Real de Madrid, entre altres, en són bons exemples. Per aquest motiu, l’òpera sol quedar relegada a un espectacle elitista i allunyat del públic general. Ara bé, això sembla que va canviant gràcies a iniciatives com la de la Fundació Òpera Catalunya, que des de fa quatre dècades treballa per garantir el cicle d’òperes al Principat. Des de fa un temps produeix òperes a diversos teatres de ciutats metropolitanes, i el pròxim 19 de març aterrarà a l’Auditori, on es representarà, per primera vegada a la història de l’equipament i de la ciutat de Cornellà, una òpera completa.

Es tracta de Madama Butterfly, del cèlebre compositor italià Giacomo Puccini, que ja ha venut 515 entrades, prop del 80% de l’aforament de l’Auditori. “Estem molt contents”, expressa a aquesta publicació María Moreno, directora de l’Auditori de Cornellà, que detalla que el seu objectiu és fer un parell d’òperes a l’any a l’equipament. “Volem demostrar que l’òpera no és una cosa elitista”, reitera en diverses ocasions Moreno.

Popularitzar l’òpera

En aquest sentit, hi ha la voluntat que aquesta primera òpera a Cornellà esdevingui una cita de primer ordre. Per tot plegat, està previst que dies abans de l’espectacle un historiador i musicòleg faci una conferència al Castell de Cornellà per parlar sobre l’òpera i, en concret, sobre aquesta immortal peça de Puccini, que té a Sergi Roca a la direcció musical i a Daniel Gil de Tejada a la direcció del cor.

L’esperit de la iniciativa és que l’òpera “es faci extensiva a tots els públics”, diu Moreno. “Cornellà s’ha apuntat al carro de ciutats que acullen òperes”, destaca, cofoia, la directora. Pel que fa a l’organització de l’espectacle, Moreno comenta que l’orquestra se situarà en l’espai existent entre l’escenari i les butaques. De fet, algunes files s’hauran de treure per fer més lloc. Sigui com sigui, a l’Auditori –i, pel que es veu, a la ciutat– hi ha ganes de gaudir d’un programa complet d’òpera, cosa que fan a ciutats properes com Viladecans, que ja ha celebrat alguna funció a Atrium.

Un bon cartell

Aquest és un dels plats forts de la nova temporada de l’Auditori, que arrencarà el 4 de febrer amb Recordando Grease, un tribut a la mítica pel·lícula. Seguint amb musicals, el 6 de maig hi haurà un nou homenatge a la cultura pop, en aquest cas a la banda sueca ABBA, mentre que l’endemà serà el torn del musical De Simba a Kiara, un record a la inoblidable El Rey León.

“A la programació d’aquesta temporada hi ha propostes per a tots els públics, gèneres i companyies joves i altres més veteranes”, comenta Moreno, que no s’oblida del teatre. En aquest sentit, el 5 de febrer Clara Segura portarà la seva obra La Trena, basada en la novel·la de Laetitia Colombari. Toni Acosta i Omar Ayuso interpretaran El Sonido Oculto, un fascinant thriller psicològic, el 12 de febrer, mentre que l’actor Luis Zahera portarà el dia 25 del mes vinent el seu monòleg Chungo.

Com a novetat d’enguany, els espectadors més fidels podran beneficiar-se de descomptes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram