Buscant un punt d’inflexió

La campanya de rebaixes d’estiu va començar la setmana passada i els botiguers de Cornellà ja llueixen en els seus aparadors el cartell que així ho anuncia. En l’àmbit català, les expectatives del sector són bones i esperen millorar la campanya de descomptes de l’any passat, on les vendes van caure entre un 5 i un 10%. Des de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) es va anunciar que els símptomes de recuperació econòmica que s’estan notant fan pensar que el sector comercial començarà a sortir de la crisi enguany, amb un augment d’entre el 2 i el 4% de les vendes durant aquestes rebaixes estiuenques.

Pel que fa al comerç cornellanenc, l’esperança d’uns resultats millors és el combustible que mou les aspiracions dels botiguers locals. “Creiem i esperem que les vendes siguin millors que les de l’any passat. Ja hem tocat fons, no podem baixar més”, diu a Línia Cornellà Dolors Campos, membre de la junta de Cornellà Compra a Casa i presidenta del Mercat del Centre.

En aquesta línia es mouen altres comerciants de Cornellà, com Joan Pastor, responsable d’una botiga de complements de la llar del Centre: “Potser aquesta campanya de rebaixes serà millor que l’anterior, ja que és difícil que anem a pitjor”, explica Pastor a aquesta publicació. Similar, tot i que un pèl més pessimista, és la postura de Jordi Pinyol, que està al capdavant d’una botiga de roba del carrer Rubió i Ors i que “espera mantenir les vendes de l’any passat”.

Els descomptes que s’estan implementant a la ciutat oscil·len entre el 30 i el 50%, tot i que cada botiga ofereix diferents tipus d’ofertes sobre els seus productes. En aquest sentit, Campos recorda que “és important saber que el petitbotiguer posa de rebaixes productes amb els quals ja comptava al seu establiment, i no uns altres que no se sap d’on provenen, com fan les grans superfícies”. Pel que fa a l’impacte dels centres comercials en l’àmbit local, Campos posa èmfasi en el tracte personalitzat i en la cura del client que practica el petit comerç de proximitat, “única sortida que tenim si volem competir amb les grans marques”, explica.

SENSE POLÍTICA COMERCIAL
En aquest sentit, Joan Pastor assenyala que “l’aparició dels centres comercials ens ha matat”, i critica la política comercial de l’Ajuntament, que segons ell “ha possibilitat l’aparició de tantes grans superfícies a la ciutat”. Jordi Pinyol també critica aquest aspecte, tot i que directament assegura que “el consistori no fa res per al petit comerç, només actes puntuals”, i es qüestiona si el govern municipal té una política comercial definida. Sigui com sigui, la tònica del petit comerç cornellanenc és la de mantenir-se a l’espera per veure els resultats de la campanya de rebaixes que va començar la setmana passada. Campos ho té clar: “No podem perdre l’esperança, si fos així, hauríem de tancar”, assegura, alhora que considera que un bon comerciant “és aquell que s’aixeca pensant que vendrà molt aquell dia”.

 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram