L’Ajuntament de Cornellà ha posat en marxa recentment un servei per atendre i prevenir les addiccions tecnològiques, anomenat Tecnoatenció. El programa s’adreça a tota la ciutadania, especialment a adolescents i joves, i es duu a terme amb un equip d’experts i especialistes en la matèria del Citilab i del CAS Fontsanta.

La iniciativa neix de la voluntat municipal de donar resposta a una demanda creixent de la societat, ja que segons un estudi de l’Organització Mundial de la Salut, una de cada quatre persones pateix trastorns de conducta relacionats amb les noves tecnologies.

El servei està operatiu des del mes passat i actuarà en diverses fases. Primer, es treballarà l’àmbit de la prevenció, amb sessions informatives i tallers específics que impartirà un professional del Citilab. Aquestes jornades s’adreçaran, en un primer moment, als joves dels centres educatius de Cornellà, i més tard s’estendran a associacions de mares i pares i altres col·lectius, en funció de la demanda que tinguin, segons ha informat el consistori.

En una segona fase, en cas que es detecti alguna patologia, es derivarà al CAS Fontsanta perquè es faci el seguiment i el tractament adient de l’addició.

El servei té diferents modalitats d’intervenció: individual i col·lectiva. Els àmbits d’actuació són l’individual (sobre personalitat, valors personals i aspectes biològics); familiar (es tracten les relacions afectives i de comunicació); i social (escola, feina i comunitat).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram