Belén Garcia

La pilot ametllatana Belén Garcia (360 Racing), amb el Ligier JS P320 LMP3. Foto: European Le Mans Series

“M’agrada ser molt competitiva en el que faig i el món dels monoplaces no m’ho permetia tant com volia perquè es necessiten molts recursos. Per això vaig decidir fer aquest canvi. Sempre m’ha cridat molt l’atenció l’univers de la resistència”, confessa Belén Garcia (l’Ametlla del Vallès, 1999), nova pilot de l’equip 360 Racing, en una entrevista publicada al web del Circuit de Barcelona-Catalunya.

Garcia pilota ara el Ligier JS P320 LMP3 i comparteix repte amb el britànic Mark Richards. El passat cap de setmana l’ametllatana va encetar la seva primera temporada completa a la Le Mans Cup a Montmeló amb una 15a posició, condicionada pels problemes de comunicació amb la ràdio que va tenir el seu company amb l’equip i que van fer que Richards entrés a boxes una volta més tard en una de les cinc aparicions del cotxe de seguretat. Un contratemps insuperable.

El seu gran somni

“Estic contenta pel ritme i la velocitat que he demostrat. El resultat final no és el desitjat i hem de polir i millorar amb l’equip. Tenim potencial”, va concedir Garcia. La seva pròxima cita serà el 8 i el 9 de juny al circuit de La Sarthe. El seu gran somni és poder participar en un futur en les 24 Hores de Le Mans, la prova de resistència per excel·lència.

L’única dona

Ser l’única dona entre els 60 participants no li suposa cap pressió ni inconvenient. “Només em preocupa ser ràpida”, li comenta a Toni López Jordà, de La Vanguardia. “M’agrada molt aquesta disciplina perquè se m’obre un món molt entretingut d’estratègies i aturades. L’únic que trobo a faltar és el cos a cos de les proves curtes”, afegeix.

El pas per l’atletisme

L’ametllatana sempre ha estat molt moguda i inquieta, i ha volgut créixer més i més. Superar-se. Amb 6 anys va descobrir l’atletisme, on va provar el mig fons o els salts, com els triples, el de llargada o el de perxa. Se n’enamoraria d’aquest últim i el seu rècord personal (3,15 metres) data de 2018, just la temporada que va tancar la seva etapa com a atleta.

Tot un encert

Mai s’ha penedit d’haver triat el motor. “Un cop hi entres, t’atrapa i ja no pots sortir-ne”, s’obre a Laia Bonilla per a la revista RACC Mobility Club. Una passió que ha heretat del seu pare, José Luis García, pilot de ral·lis i a qui li va demanar provar un kart. L’experiència que li va canviar la mirada i la vida, tant que poc després va començar a invertir moltes hores rodant a Lliçà, al Kartòdrom de Catalunya.

Persistència i passió

L’any 2015 començaria a competir al campionat d’Espanya de Kàrting. Gràcies a la seva persistència i passió, va anar millorant en una categoria sènior i contra adversaris més experimentats. Mèrits que li van donar accés a l’KZ2, la categoria reina del karting i on va créixer més que mai.

“La resistència m’obre un món entretingut d’estratègies i aturades”

Després del seu pas per la Fórmula 4, la Fórmula Regional Europea (F-3) i les Women Series [W Series], García ha apostat per la resistència, convençuda que no li interessava participar en la nova F1 Academy, la nova categoria femenina dirigida per Bruno Michel, CEO de Formula Motosport Limited, i que aporta 150.000 euros de subvenció per monoplaça i exigeix la mateixa quantitat a cada pilot. Finalment, els equips han de cobrir les despeses pendents.

Una cara B

“L’empenta d’aquests campionats és molt forta i, alhora, tenen una cara B: et volen més com a model que com a pilot, i jo amb això no puc. És cert que vaig estudiar ofertes per a l’F1 Academy, però també que la veig com una competició de formació dirigida a pilots de 16 a 17 anys que comencen a córrer amb F-4. Hi ha molta exposició als mitjans, però no crec que sigui un pas endavant”, assegura Garcia, que ara disputa la Le Mans Cup, amb menys seguiment dels mitjans de comunicació i menys patrocinadors. On segurament se sent més el que és, una gran pilot.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram