“Això està a punt… Tic-tac, tic-tac”, tuitava Pol Espargaró (Granollers, 1991) el passat 10 de març, amb una foto d’ell d’esquenes i observant la seva nova moto, la RC213V, després de dos cursos a Honda que no van sortir com s’havia imaginat. L’endemà ja va publicar imatges pilotant al circuit portuguès de Portimao, en un dels dos tests que quedaven pendents abans de començar la temporada a MotoGP que s’inicia aquest cap de setmana a uns 20 minuts en cotxe, a l’Autódromo Internacional do Algarve. És el GP de Portugal.
“Sento que he tornat a les meves arrels [viu una nova aventura a KTM]. Amb Tech3 i la nova marca tenim el tarannà de GasGas: amistosos, pròxims i molts treballadors”, assegurava el granollerí en la presentació d’una moto que li entusiasma. “El meu somni ara mateix és ser campió del món a MotoGP. Tinc dos anys de contracte amb la marca i, si no és aquest any, agafarem experiència i ho tornarem a provar el següent. El format dels caps de setmana canviarà molt amb les curses esprint i hem d’estar al nivell. Potser ens sorprenem i veiem que podem lluitar pel títol”, li confessava a Roger Amores en una conversa per a L’Esportiu.
“He tornat a les meves arrels; amb Tech3 i la nova marca tenim el tarannà de GasGas”
Després del comiat de Suzuki del campionat, es va complicar encara més el mercat de pilots i les oportunitats es van reduir. Espargaró, però, es veu un privilegiat perquè després de no renovar el seu contracte amb Honda va tenir “diverses opcions sobre la taula” i en cap moment es va imaginar sense equip. A més, va poder triar “on volia anar”.
No el va tirar enrere aterrar en un equip que l’any passat només va sumar 27 punts en tot el curs, 14 de Raúl Fernández i 13 de Remy Gardner. “Eren dos pilots nous a la categoria, i ara tenim el suport de fàbrica i som un equip oficial, que significa que les peces seran d’última generació. L’equip és nou i se li ha de donar un vot de confiança”, intervé Espargaró, que viurà la seva desena temporada a la màxima categoria.
El seu límit
De moment, el seu límit ha estat el cinquè lloc al Mundial de MotoGP 2020, amb KTM (135 punts), curiosament un menys que la seva temporada de debut a l’elit, pilotant una Yamaha Tech3 i quan va acabar l’any sisè. Només en va sumar 156 entre els seus dos cursos a Honda.
Una experiència esportiva complicada que l’ha fet créixer molt: “Dels moments dolents en treus fortalesa. Identifiques més fàcilment els teus errors, com actues davant les adversitats i valores més els bons moments. Aprens en qui pots confiar i en qui no”. El granollerí es mostra autocrític i es queda també amb la part positiva del seu periple a la marca japonesa. “Va ser frustrant i molt dur. Pilotar per a Honda és un privilegi només a l’abast de molt pocs pilots, i em veia amb l’obligació de liderar el projecte amb Marc Márquez, però no va ser així. L’experiència ha estat magnífica i hi he conegut excel·lents professionals”, afegeix.
Reconeix que es va sentir “molt frustrat per la situació”. “Veus que no vas bé, que hi ha moltes expectatives i que no pots fer res perquè ningú t’ajuda i estàs lligat de mans i peus. La cosa no millora, no tens peces noves per revertir la situació i això et desespera perquè no hi veus cap sortida. Veia molta tranquil·litat i relaxació en un moment de crisi i descontrol, i això em molestava molt”, lamenta Espargaró. Ara només pensa a començar el millor possible el Mundial. I, per què no, en ser campió del món.