Contaminació

A més de la Zona d’ultrabaixes emissions, Eixample Respira exigeix més carrils bici. Foto: Arxiu

Eixample Respira ha plantejat una sèrie de propostes als partits perquè les incorporin als seus programes electorals. En primer lloc, exigeixen la implantació d’un peatge urbà, una taxa per l’ús habitual de cotxes i motos a la ciutat que, eventualment, podria ser doble, en l’àmbit de la Zona de Baixes Emissions i de l’Eixample.

En segon lloc, el col·lectiu vol que es limiti a 30 kilòmetres per hora i a un màxim de dos carrils dedicats a la circulació de cotxes i motos totes les vies de la ciutat i que es prohibeixi aparcar les motos en vorera. A més, l’organització reclama finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal i que s’estableixi una zona d’ultrabaixes emissions, per on només hi puguin circular veïns, treballadors, estudiants, transports públics i vehicles zero emissions.

Una altra de les propostes és la reforma integral del carrer d’Aragó, de tal manera que sigui una via amb prioritat per als vianants. Pel que fa a les bicis, Eixample Respira proposa crear una xarxa de carrils segurs i inclusius i que s’implantin carrils bici a tots els carrers de xarxa bàsica i a totes les avingudes d’accés i sortida de la ciutat.

D’altra banda, des del col·lectiu volen que davant dels centres educatius i sanitaris només pugui haver-hi un únic carril la circulació de cotxes i motos. Finalment, plantegen que s’estengui la xarxa d’eixos verds per aconseguir que, com a mínim, en un de cada tres carrers tinguin prioritat els vianants i altres usos no motoritzats.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram