Moto

Les motos estan implicades en el 30% dels accidents amb víctimes mortals. Foto: ACN

Les motos estan involucrades en el 44% dels accidents de trànsit amb víctimes mortals i ferits greus de Catalunya, malgrat representar un 2,3% de la mobilitat. En el cas dels accidents mortals, les motos participen en el 30% del total de sinistres. Els deu trams amb més accidents mortals i greus de moto es concentren a la regió metropolitana de Barcelona. Són dades de l’estudi que ha fet el RACC sobre els anys 2020-2022.

Els trams més perillosos per a motos

Segons l’estudi, tots els trams amb més risc d’accident per a les motos  es troben a la regió metropolitana. Són la Ronda Litoral, la seva continuació per l’A-2 al Baix Llobregat fins a l’AP-2, la C-32 entre Esplugues i Sitges, la C-58 de Barcelona a Terrassa, la C-31 de l’Hospitalet al Prat de Llobregat, la B-30 entre Barberà i Sant Cugat del Vallès, l’Arrabassada, la C-59 entre Mollet del Vallès i Palau-solità i Plegamans, i la Ronda de Dalt. Vuit d’aquests deu trams ja hi eren en l’anterior estudi del 2019 al 2021.

Totes les vies amb risc alt o molt alt tenen intensitats mitjanes diàries superiors als 20.000 vehicles, excepte l’Arrabassada. I en vuit dels deu trams, els accidents de motos i ciclomotors representen el 80% dels accidents mortals o greus.

Accidents en general

Per altra banda, l’estudi del RACC determina que els deu trams més perillosos en general estan encapçalats per la carretera de l’Arrabassada, entre Sant Cugat i Barcelona, la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona, i la BV-5001, entre Martorelles i Vilanova del Vallès, totes tres amb risc molt alt. A continuació hi ha la BV-1201 entre Olesa de Montserrat i Castellbisbal, la GI-641 entre Torroella de Montgrí i l’Estartit, la C-63 de Lloret a Vidreres, la TP-7225 de Reus al Morell, la C-243a de Sant Sadurní d’Anoia a Vilafranca del Penedès, la C-13 de Lleida a la Sentiu de Sió, i la BP-2151 de Sant Sadurní a Sant Pere de Riudebitlles, amb risc alt.

Tots els trams són de calçada única i quatre ja apareixien en l’anterior estudi. Sis trams són de Barcelona, dos de Girona, un de Tarragona i un de Lleida.

El tram que acumula més accidentalitat general greu per quilòmetre es troba a l’A-2 al seu pas pel Baix Llobregat. Durant els tres anys analitzats s’han donat 11 accidents greus i mortals en un tram que compta amb 6,6 km. El tram amb més concentració d’accidents de vehicles pesants se situa a l’AP-7, entre l’enllaç de la C-60 al Vallès Oriental i l’enllaç al Papiol, al Baix Llobregat, el que es deu especialment a l’elevada sinistralitat de la via l’any 2022 condicionada per la fi dels peatges.

Accidents en bicicleta

Els trams amb més accidents de bicicleta per quilòmetre són l’N-340 a Cervelló, la BP-1413 de Cerdanyola a Sant Cugat, l’N-II de Mataró a Montgat, i la C-31C de Sant Boi al Prat de Llobregat.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram