Patinet transport públic

L’ATM ha demanat que els patinets no puguin accedir al transport públic. Foto: IERMB

La notícia sorprenia aquest dilluns. L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) anunciava que es demanarà als responsables dels transports públics de tota Catalunya que prohibeixi l’entrada de patinets als trens, autobusos i tramvies de forma temporal fins que es determini si són vehicles segurs.

Segons dades de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), el patinet elèctric encara és un mitjà de transport residual. Durant el 2021, el nombre de desplaçaments diaris en patinet va ser de 81.184. Això suposa un 0,8% de tots els viatges que es fan a la metròpoli. Així mateix, el patinet s’ha convertit en un vehicle que utilitzen les persones estrangeres, ja que representen el 40% dels usuaris que empren aquest vehicle. Alhora, en els darrers temps, el patinet s’ha vinculat -a diferència dels seus inicis- amb la població amb menys renda.

En aquest sentit, la mesura de l’ATM podria afectar persones amb poc poder adquisitiu. És per aquest motiu que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha anunciat una sèrie de mesures per minimitzar l’impacte. “Davant la necessitat de facilitar a la ciutadania l’estacionament i punts d’intercanvi d’aquests ginys amb el transport públic, l’AMB permetrà que els patinets i la resta de vehicles de mobilitat personal es puguin aparcar de manera segura als mòduls del Bicibox, el servei metropolità d’aparcament segur de bicicletes”, ha explicat l’ens metropolità.

La mesura ha estat proposada a petició de la mateixa ATM i implica que els aparcaments de Bicibox, en la seva majoria als voltants de les estacions ferroviàries, augmentin les seves funcions, ja que fins ara només s’hi podien guardar bicicletes. Malauradament, aquest servei té un cost per als usuaris i és per això que l’AMB també ha anunciat que es crearan nous abonaments amb tarifes per estacionaments de llarga durada.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram