Turistes a les Rambles

Descentralitzar el turisme cap als barris és un dels objectius de l’Ajuntament de Barcelona. Foto: Carola López/ACN

Quasi dos milions d’euros. Aquesta és la xifra que l’Ajuntament de Barcelona destinarà a fer campanyes de difusió de la ciutat, en mitjans de comunicació de l’Estat espanyol i internacionals. Segons queda recollit en els documents als quals ha tingut accés el diari Línia, el projecte liderat per Barcelona Turisme té com a objectiu “la recuperació, dinamització i reposicionament de Barcelona com a destinació turística en l’àmbit nacional i internacional”.

L’aposta del consistori, doncs, passa per promoure alguns dels grans esdeveniments de la ciutat. Dit d’una altra manera, l’Ajuntament posarà anuncis en mitjans de comunicació d’aquelles celebracions o actes que impulsa per fer que els turistes vinguin.

Així doncs, Barcelona vol atraure un públic d’entre 25 i 65 anys amb una renda alta o mitjana-alta per incrementar “els ingressos pel turisme”. Per això, es vol fer que vinguin aquells visitants de “països amb més perfil de despesa”, és a dir, sobretot el públic estatunidenc.

A banda, el projecte vol una major “diversificació” dels motius que fan venir els turistes. D’aquesta manera, pretén “incrementar la quota d’arribades que responguin a noves motivacions i, en conseqüència, al consum de productes diferents dels habituals, tot evitant la saturació dels espais més visitats”. Per aconseguir-ho, segons reconeix el mateix consistori, és necessari que els viatgers no es concentrin només en uns pocs mesos de l’any.

Finalment, l’Ajuntament aposta per la “diversificació d’atractius turístics”. “Volem posar en valor nous imaginaris de Barcelona com la Barcelona científica i tecnològica o la Barcelona creativa”, diu la documentació. “Volem posar en valor nous usos i relats, i desenvolupar temàtiques que permetin gaudir de Barcelona ciutat i destinació, a través de l’enoturisme i la gastronomia”, apunta.

Sis campanyes

Tal com ha comprovat aquest mitjà, seran sis les campanyes que s’explotaran per fer que el turista amb més despesa visiti la ciutat.

La primera serà una campanya dedicada a l’art i la creativitat que se centrarà a potenciar l’Any Picasso, Miró i Tàpies, i la figura de Lluís Domènech i Montaner. La segona campanya s’emmarcarà en promoure la Vuelta Ciclista com a “reclam per venir a Barcelona a gaudir de l’esport”. La tercera de les campanyes, que rep el nom de Barcelona Districte Internacional, vol portar el turisme lluny del centre, concretament als districtes de la ciutat.

Un altre dels grans esdeveniments que s’utilitzarà com a reclam per portar turistes a la ciutat serà la Copa Amèrica que se celebrarà el 2024 i que vol ser un pol d’atracció pel turisme estatunidenc. Així mateix, la cinquena campanya demana potenciar el turisme gastronòmic i de vins. Finalment, Barcelona vol fer servir Nadal per transformar el seu turisme. Així, la capital catalana intentarà ser “referent del sud d’Europa per passar les vacances de Nadal”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram