Multa

Captura del moment en què el vehicle va ser multat a Barcelona. Foto: Síndic de greuges

Aquesta estranya història va començar de la següent manera. Una ciutadana va explicar a la Sindicatura de Greuges de Barcelona que havia estat sancionada per circular per la ZBE amb un vehicle no autoritzat. Fins aquí tot podria ser normal, però el problema va ser que la persona afectada va aconseguir demostrar que, dos dies abans de la sanció, havia cedit el vehicle a l’Ajuntament, per tal de procedir al seu desballestament i donar-lo de baixa a la Prefectura Provincial de Trànsit i a l’impost municipal de circulació.

La curiositat del cas és que la persona va ser sancionada per una infracció amb un vehicle que ja no era de la seva propietat i que era traslladat per la grua municipal, com pot observar-se a la fotografia que il·lustra la notícia. Segons explica la Sindicatura, “l’Ajuntament de Barcelona va assabentar-se de l’errada i va anul·lar d’ofici l’expedient sancionador el mateix dia que el ciutadà va rebre la notificació de la sanció, ja en via executiva”.

“Fiabilitat superior al 95%”

Actualment, el sistema de detecció d’infraccions de la Zona de Baixes Emissions i d’excés de velocitat funciona a través de càmeres de vigilància. “L’Àrea de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans ha explicat a la Sindicatura de Greuges de Barcelona que les captacions de vehicles que el sistema identifica com a infractors de l’ordenança de qualitat de l’aire passen per una doble verificació de la matrícula del vehicle, amb una fiabilitat superior al 95%”, indica el síndic.

És per tot això que la Sindicatura ha demanat a l’Institut Municipal d’Hisenda i a l’Àrea de Mobilitat que mirin “d’evitar que es repeteixin situacions similars”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram