Jordi Puigneró i Janet Sanz

Jordi Puigneró i Janet Sanz han anunciat la represa de les obres de les línies L9 i L10. Foto: Generalitat de Catalunya

Caldrà una inversió de més de 920 milions d’euros per acabar les obres del tram central que comparteixen l’L9 i l’L10. Així ho ha anunciat aquest dimecres el vicepresident de la Generalitat i conseller de Territori, Jordi Puigneró, en una visita a les obres de la tuneladora que de nou s’han posat en marxa, després d’estar aturades. A la visita també hi ha participat la tinenta d’alcaldia d’Ecologia i Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.

D’aquesta manera, serà durant el 2027 quan el servei de metro entre les estacions de Santa Coloma, el Prat, Gorg i la Zona Franca quedarà plenament actiu. A hores d’ara, les obres s’han reprès a 220 metres de la futura estació de Manuel Girona i es dirigeixen cap a la de Lesseps, amb l’objectiu de perforar 4,2 quilòmetres.

Puigneró s’ha mostrat molt satisfet amb la represa i ha assenyalat que es tracta de “l’obra civil més important dels darrers 20 anys”. Per la seva banda, Sanz ha estat més crítica amb unes obres que ha considerat “tan necessàries”. Així, la regidora ha recordat els “15 anys d’endarreriments” i ha demanat a la Generalitat que es comprometi a no retardar més les tasques per unir les zones nord i sud de l’àrea metropolitana.

Les primeres parades de les línies L9 i L10 es van estrenar el 2009. En aquella ocasió va ser el tram entre Can Zam i Can Peixauet, a Santa Coloma, el que va quedar inaugurat. El primer tram de l’L10 no va posar-se en marxa fins al 2010, entre les parades de Gorg i Bon Pastor.

Actualment, són 35 les parades que tenen servei de trens. A aquestes, en els pròxims anys, s’uniran les estacions que estan construïdes però que no tenen servei entre Zona Universitària i Manuel Girona i entre Lesseps i la Sagrera. Les estacions que encara s’han de construir són les de Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, el Putxet, Lesseps, Sanllehy, el Guinardó – Hospital de Sant Pau, Maragall, la Sagrera i la Sagrera Estació.

“Res a celebrar”

També ha donat la seva opinió sobre la reactivació de les obres el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni. Segons el regidor del PSC, no hi ha “res a celebrar” amb la represa de les obres del túnel de l’L9 del metro a Barcelona, aturades durant una dècada.

“Constatem que aquesta tuneladora ha estat parada deu anys, i passa el mateix amb Rodalies”, ha assenyalat abans d’afirmar que aquests endarreriments tenen un elevat “cost d’oportunitat” per a l’economia catalana i barcelonina. Així mateix, ha afirmat que aquest projecte de transport ha tingut un sobrecost des de 2016 de gairebé 5.000 milions d’euros.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram