La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, amb una Queta de 2005 i la nova imatge de 2023. Foto: Guillem Roset/ACN

El Govern va presentar ahir la campanya ‘Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure’, que recupera i actualitza la Queta, la dentadura que promovia l’ús del català i que es va fer molt popular l’any 2005. Aquesta figura, que porta tants records “entranyables”, segons la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, torna actualitzada i preparada per fomentar el català en les circumstàncies actuals: abans “era una sola veu, amb una sola forma i representava una única manera de veure les coses”, però ara, la Queta, té mans i braços, encarna molts personatges amb diferents “accents” per representar la pluralitat de la societat catalana de 2023, va explicar la consellera durant la presentació.

La nova campanya del departament de Cultura, amb una duració prevista de dos anys, vol reforçar els valors de cohesió i tolerància associats a la llengua catalana, motivar els ciutadans per tal que facin petits gestos d’increment d’ús i diluir o reduir els prejudicis sobre la llengua de l’interlocutor a partir del seu aspecte o ocupació.

Durant la primera fase es farà públic l’espot animat amb la cançó interpretada pels integrants de The Tyets, Oriol de Ramon i Xavier Coca, la cantant de Koers, Kelly Isaiah, i les integrants de Marala Tio, Sandra Monfort, Clara Fiol i Selma Bruna. Al llarg de la campanya es presentaran noves Quetes personalitzades i es faran accions arreu del territori.

Pel que fa a les recomanacions per a protegir el català en què incidirà la campanya, Garriga  va dir que es recomanarà “parlar sempre en català”, “dirigir-te inicialment en català sempre i mirar de mantenir-lo”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram