Alguns usuaris de Renfe s’estan mostrant molestos una vegada més a les xarxes socials aquest dijous. Una incidència en el software de les màquines d’autovenda està impedint que puguin adquirir els abonaments de Rodalies per al segon quadrimestre. La incidència afecta aquelles persones que fan servir el suport de targeta sense contacte, que no poden obtenir els abonaments, segons ha informat Renfe.
Per evitar esperes de clients, la companyia està lliurant gratuïtament un abonament de 10 viatges als afectats perquè puguin fer el seu desplaçament. Renfe ha reforçat les estacions de la rodalia de Barcelona amb més personal d’informació i atenció al client, apunta la companyia, i els tècnics treballen per solucionar la incidència.
Aquest dimecres es van emetre ja prop de 30.000 abonaments recurrents gratuïts per al segon quadrimestre.
Capella carrega contra Renfe
La consellera de Territori, Ester Capella, ha carregat contra Renfe arran de la incidència. Capella lamenta que la normalitat del servei “sigui l’excepció a Rodalies” i ha exigit que s’acceleri el traspàs a la Generalitat. “Que Rodalies col·lapsi i sigui obsoleta és responsabilitat dels diferents governs de l’Estat”, ha assenyalat la consellera, que ha demanat també que els representants de la comissió mixta entre la Generalitat i Renfe es presentin a la convocatòria del proper dilluns 5 de maig, on es preveuen tractar diversos temes, entre els quals les darreres incidències a Rodalies, com el problema amb les màquines o el robatori de coure.
1- La implementació de l'abonament recurrent per a Rodalies de Barcelona en el suport de targeta sense contacte per aquest segon quadrimestre està presentant problemes en algunes màquines d'autovenda (1)
— Rodalies Catalunya (@rodalies) May 2, 2024
2- Per evitar esperes dels clients, a aquelles persones que no puguin expedir el seu abonament recurrent, se'ls hi entregarà de forma gratuïta un abonament de 10 viatges perquè puguin realitzar el seu desplaçament.
— Rodalies Catalunya (@rodalies) May 2, 2024
3- S'ha reforçat el personal d'informació i atenció al client de les estacions de rodalia de Barcelona per portar a terme aquesta operativa, a més de poder ajudar als viatgers en les necessitats que puguin aparèixer.
— Rodalies Catalunya (@rodalies) May 2, 2024
4- Els tècnics continuen treballant per resoldre la incidència que està afectant el software de les màquines d'autovenda tipus Parkeon..
Malgrat la incidència, ahir es van emetre prop de 30.000 abonaments recurrents gratuïts pel segon quadrimestre.— Rodalies Catalunya (@rodalies) May 2, 2024