Carril bus

Les obres del nou carril bus de la B-23 es pagaran amb fons Next Generation. Foto: Gemma Sánchez/ACN

Millorar la velocitat dels autobusos i incentivar el transport públic. Aquest és l’objectiu que persegueix l’obra que a finals de juny presentava el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori. Es tracta del nou carril bus d’entrada a Barcelona a la B-23, entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona.

Valorades en 19,2 milions d’euros, les obres aniran a càrrec del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a través dels fons Next Generation de la UE, després d’arribar a un acord amb la Generalitat.

Segons ha explicat l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), el tram on es construirà el carril bus “té una longitud de set quilòmetres, des de la connexió de la B-23 amb l’A-2 fins a la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas”. Així, l’obra donarà servei als termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat.

“La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús”, afirma l’organització que mira de potenciar el transport públic. Alhora, per aquest accés a la capital catalana cada dia hi passen al voltant de 600 expedicions de bus que “es veuran beneficiades pel futur carril”.

S’espera que, quan el nou carril bus estigui operatiu, uns quatre milions de passatgers facin servir aquest transport cada any atrets pel temps de viatge, que baixarà fins als 15 minuts en els busos interurbans amb origen al Baix Llobregat, el Bages, el Vallès i l’Anoia.

Perspectiva de futur

L’actuació s’emmarca en l’estratègia del Departament de reduir un 25% la circulació de vehicles privats en els pròxims 10 anys a l’àrea metropolitana de Barcelona.

“A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres mitjans de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes”, asseguren des de l’AMTU, afegint que l’obra vol reduir “les emissions de gasos amb efecte hivernacle”.

En aquest sentit, s’espera que el nou carril estigui en ple funcionament d’aquí a 21 mesos.