Avió a l'aeroport del Prat

L’aeroport del Prat és el segon d’Europa en passatgers d’origen-destí. Foto: Arxiu

L’aeroport de Barcelona quina mena d’aeroport és? Es tracta d’una gran infraestructura aèria? És dels més importants del continent? Això és el que ha intentat respondre la Cambra de Comerç de Barcelona.

Segons l’organisme, l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat és “la segona infraestructura europea amb més demanda de passatgers origen-destí”. D’aquesta manera, El Prat només és superat per Londres i es troba per sobre d’altres centres de connexió com Amsterdam, París o Frankfurt. En concret, durant els primers nou mesos del 2023, l’aeroport català va registrar més de 16 milions de passatgers que iniciaven o finalitzaven el seu viatge a la ciutat de Barcelona.

Per altra banda, si es comptabilitza el tràfic de vols de connexió, Barcelona se situa en la setena posició dels aeroports europeus, amb més 18 milions de passatgers.

En termes generals, doncs, l’Aeroport de Barcelona ha tancat l’any 2023 amb un tràfic total de 49,91 milions de passatges, una dada un 19% superior respecte a la de l’any anterior. “La xifra força propera al llindar dels 50 milions, se situa només un 5,3% per sota de la xifra històrica assolida l’any 2019”, afirmen des de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Més connexions intercontinentals

Un altre dels elements que ha analitzat la cambra ha estat el rol de Barcelona en el marc aeri intercontinental. En aquest sentit, l’estudi realitzat per l’organisme assenyala que El Prat connecta “un total de 179 destinacions: 47 intercontinentals, 103 europees i 29 domèstiques”. “És important fer esment a l’evolució de l’oferta intercontinental que ha experimentat l’Aeroport de Barcelona amb relació al darrer hivern prepandèmic”, diuen des de la cambra.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram