Ajuntament de Barcelona

El consistori barceloní vol fer difusió de les seves accions i estratègies econòmiques als mitjans de Madrid. Foto: Ajuntament de Barcelona

Les relacions entre Barcelona i Madrid no passen pel seu millor moment. La capital espanyola atrau empreses i esdeveniments culturals que històricament tenien lloc a la ciutat catalana. Malgrat això, o potser a conseqüència d’això, l’Ajuntament de Barcelona vol dissenyar una estratègia per promocionar-se a la ciutat de Madrid.

Segons explica el consistori barceloní, la pandèmia va dificultar seguir “amb normalitat la tradició de projecció d’un model de ciutat pioner” tant al món com a l’Estat. És per això que ara vol reforçar “la seva relació amb la ciutat de Madrid”.

El motiu d’aquest projecte és el fet que el consistori ha detectat un “desconeixement, recança o biaix negatiu a l’àmbit espanyol i especialment a Madrid sobre les iniciatives i accions que en l’àmbit econòmic s’estan desenvolupant” a Barcelona.

L’Ajuntament ha comprovat aquesta situació a través de l’anàlisi de les xarxes socials o dels mitjans digitals d’abast espanyol que tenen seu a Madrid. Així, considera que hi ha un “desconeixement i biaixos negatius de l’opinió pública i publicada generada des de Madrid en relació amb la percepció força més positiva que es té a la resta del món sobre el progrés a tots nivells de Barcelona”.

L’estratègia a seguir

És per tots aquests motius que l’Ajuntament encarregarà un estudi per determinar com ha de vendre la imatge de la ciutat a la capital espanyola. La recerca haurà de concretar quins són els centres d’opinió de Madrid per fer arribar el relat i missatge de “marca positiva”. Amb això es vol “revertir el soroll derivat de l’elevada polarització política que es viu a Madrid respecte de les iniciatives de Barcelona”.

A més d’això, es farà arribar “informació periòdica de bones notícies sobre Barcelona (…) perquè els esmentats multiplicadors d’opinió identificats tinguin accés a informació positiva sobre la ciutat”.

“La relació històrica, administrativa, econòmica i cultural entre les ciutats de Barcelona i Madrid fa que no es puguin entendre l’una sense l’altra i, per tant, és imprescindible reforçar la relació amb la capital espanyola a partir de la col·laboració i no de la competència”, conclouen des de l’Ajuntament.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram