![radar autònom](https://liniaxarxa.cat/wp-content/uploads/radar-autonom.webp)
Dos dels quatre radars entraran en funcionament a finals d’abril. Foto: Vitronic
L’excés de velocitat és una de les principals causes de sinistralitat. És per aquest motiu que, des del Govern, es continuen buscant solucions per lluitar contra la velocitat a les carreteres amb l’objectiu de millorar la seguretat viària. Catalunya disposarà de quatre nous radars autònoms, que s’instal·laran als punts amb major concentració d’accidents. Dos d’aquests radars, de fet, començaran a funcionar durant l’abril de 2024, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.
El passat mes de juny el Govern aprovava la compra d’aquests quatre radars en remolc per instal·lar-los de forma dinàmica en diferents punts de la xarxa viària de Catalunya. Es tracta d’un sistema pioner a l’Estat que permetrà efectuar controls de velocitat durant dies a diferents ubicacions de la xarxa viària.
Aquests radars multen molt més per les seves capacitats. A França, registren cadascun al voltant de 14.000 multes, cinc vegades més que un radar mòbil i gairebé tres cops més que un radar fix.
With the ENFORCEMENT TRAILER, VITRONIC enables automatic speed controls at locations where this was previously not possible due to a lack of infrastructure or the endangerment of measurement personnel. pic.twitter.com/OtmyU4akg8
— ATC BİLİŞİM (@AtcBilisim) June 7, 2020
Com funcionen?
L’empresa Vitronic ha estat l’encarregada de crear el radars autònom, que és una mena de remolc amb rodes que pesa més de 1.000 quilos i està blindat. L’objectiu d’aquest disseny és protegir el radar del vandalisme i d’altres possibles danys.
Aquests radars funcionen mitjançant un làser d’ampli rang, que pot assolir els 75 metres de distància, i que té la capacitat de detectar infraccions a diversos carrils de forma simultània. Això, però, no és tot. I és que també poden distingir el tipus de vehicle i la velocitat límit per a cadascun d’ells al carrer o carretera on es trobi. A més, funcionen per connexió wifi, quelcom que els permet gestionar les infraccions de forma immediata i molt més ràpida que altres radars.
Els radars no requereixen instal·lació perquè són autònoms pel que fa a l’energia que necessiten per funcionar. A més, gràcies a les rodes, es poden moure sols i poden sorprendre els infractors tot canviant la seva localització.