radar autònom

Dos dels quatre radars entraran en funcionament a finals d’abril. Foto: Vitronic

L’excés de velocitat és una de les principals causes de sinistralitat. És per aquest motiu que, des del Govern, es continuen buscant solucions per lluitar contra la velocitat a les carreteres amb l’objectiu de millorar la seguretat viària. Catalunya disposarà de quatre nous radars autònoms, que s’instal·laran als punts amb major concentració d’accidents. Dos d’aquests radars, de fet, començaran a funcionar durant l’abril de 2024, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.

El passat mes de juny el Govern aprovava la compra d’aquests quatre radars en remolc per instal·lar-los de forma dinàmica en diferents punts de la xarxa viària de Catalunya. Es tracta d’un sistema pioner a l’Estat que permetrà efectuar controls de velocitat durant dies a diferents ubicacions de la xarxa viària.

Aquests radars multen molt més per les seves capacitats. A França, registren cadascun al voltant de 14.000 multes, cinc vegades més que un radar mòbil i gairebé tres cops més que un radar fix.

Com funcionen?

L’empresa Vitronic ha estat l’encarregada de crear el radars autònom, que és una mena de remolc amb rodes que pesa més de 1.000 quilos i està blindat. L’objectiu d’aquest disseny és protegir el radar del vandalisme i d’altres possibles danys.

Aquests radars funcionen mitjançant un làser d’ampli rang, que pot assolir els 75 metres de distància, i que té la capacitat de detectar infraccions a diversos carrils de forma simultània. Això, però, no és tot. I és que també poden distingir el tipus de vehicle i la velocitat límit per a cadascun d’ells al carrer o carretera on es trobi. A més, funcionen per connexió wifi, quelcom que els permet gestionar les infraccions de forma immediata i molt més ràpida que altres radars.

Els radars no requereixen instal·lació perquè són autònoms pel que fa a l’energia que necessiten per funcionar. A més, gràcies a les rodes, es poden moure sols i poden sorprendre els infractors tot canviant la seva localització.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram