Motos compartides

El municipi amb més llicència de motos elèctriques serà Barcelona. Foto: Ajuntament de Barcelona

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha fet públic aquest dimarts la seva intenció d’impulsar les motos elèctrica compartida a la metròpolis de Barcelona. De moment, el projecte es troba en els seus inicis i les empreses que vulguin gestionar el servei tindran fins a l’11 de juny per presentar les seves sol·licituds. Així mateix, segons ha assenyalat l’ens metropolità, es preveu el desplegament de 10.000 vehicles, distribuïts, inicialment, en vuit municipis metropolitans de forma “equitativa”.

“L’atorgament de les llicències de caràcter temporal es farà per sorteig públic i tindran una vigència de dos anys, prorrogables per un període màxim de dos anys més”, ha explicat l’AMB, que ha afegit que “cada operador haurà de gestionar, com a mínim, 1.250 motos”.

D’aquesta manera, la posada en marxa es preveu per a la tardor del 2024, i preveu, també, fer possible “la transició amb les llicències de la ciutat de Barcelona”.

Vuit municipis

Els 10.000 vehicles inclosos en aquesta primera convocatòria estaran en funcionament en vuit municipis metropolitans: tres del Baix Llobregat (Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat), dos del Barcelonès (Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat) i tres del Besòs (Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Badalona).

Pel que fa a la distribució de vehicles per municipis, cada operador haurà d’aplicar la distribució percentual següent al total de la seva flota: L’Hospitalet de Llobregat tindrà el 10,75% dels vehicles; Esplugues de Llobregat l’1,56%; Sant Feliu de Llobregat el 0,78%; Sant Just Desvern el 0,68%; Badalona el 8,30%; Santa Coloma de Gramenet el 3,64%; Sant Adrià de Besòs l’1,56%; i Barcelona el 72,73%.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram