Maragall durant la seva conferència a ‘Barcelona Tribuna’. Foto: ERC

Ernest Maragall ha plantejat avui la creació d’una xarxa d’aparcaments dissuasius als afores de la ciutat, connectats amb el transport públic, per tal de reduir el nombre de vehicles privats que cada dia entren a Barcelona. Ho ha fet durant una conferència en el marc de les converses ‘Barcelona Tribuna’, on ha afirmat que, en termes de mobilitat, Barcelona ha de respondre als seus reptes “amb mirada metropolitana”.

El candidat d’ERC ha xifrat en trenta els aparcaments necessaris que caldria “per reduir sensiblement el nombre de vehicles privats que avui exigim que vinguin a Barcelona”, i ha denunciat la deixadesa dels gestors actuals. “És escandalosa la dimissió amb què aquest tema s’ha gestionat en els darrers anys”, ha dit Maragall, referint-se a la gestió de l’alcaldessa Ada Colau sobre la relació entre Barcelona i l’AMB. “Per fer aquests aparcaments l’important és la creació d’una via de decisions metropolitanes que aquí no existeix perquè l’alcaldessa de Barcelona ha dimitit de l’AMB”.

Més enllà dels aparcaments dissuasius, Maragall aposta per l’electrificació, per la potenciació d’una xarxa d’autobusos interurbans i una major inversió en infraestructures com Rodalies.

L’alcaldable també ha insistit en la seva proposta de fer que el 60% de l’espai públic sigui de prioritat vianant, actuant a tota la ciutat i també a carrers com Aragó i Gran Via, però de forma “gradual i compassada amb la posada en marxa d’altres mesures de foment del transport públic” per tal de guanyar l’equivalent en superfície de 37 parcs de la Ciutadella.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram