Metro Barcelona

El metro de Barcelona tindrà afectacions importants aquest estiu. Foto: Arxiu / ACN

El metro de Barcelona encara un nou estiu farcit d’obres amb talls parcials a les línies L5, L2, L4 i L10 nord. Els treballs, amb una inversió total de 25 MEUR, s’han avançat per evitar que coincideixin plenament amb la celebració de la Copa Amèrica.

Afectacions

  • Línia 5, entre Cornellà Centre i Collblanc: la interrupció del servei serà del 25 de juny a l’1 de setembre (tots dos inclosos), per obres de renovació d’aquest tram de via, que ha arribat al final de la seva vida útil, i per a realitzar un recrescut d’andana. Aquesta actuació que eliminarà les vibracions, que ampliarà la capacitat i que millorarà l’accessibilitat és una inversió de TMB.
  • Línia 2, entre Paral·lel i Sagrada Família: el servei quedarà interromput entre aquestes estacions del 25 de juny al 25 d’agost (tots dos inclosos), per treballs de substitució de les fixacions de via per eliminar les vibracions. Els treballs aniran a càrrec de la Generalitat.
  • Línia 4, entre La Pau i Selva de Mar: el tram estarà fora de servei del 27 de juliol al 22 d’agost, tots dos inclosos, per obres d’accessibilitat a l’estació de La Pau i millores a la infraestructura de l’L4. L’obra l’executa la Generalitat.
  • Línia 10 Nord, entre Gorg i La Salut: el final de línia de la L10N quedarà fora de servei del 5 al 25 d’agost (tots dos inclosos), TMB renovarà diversos aparells de via per reduir les vibracions.

Mapa de les afectacions. Foto: Ajuntament de Barcelona

Reforç i alternatives

“Les actuacions van adreçades principalment a millorar la fiabilitat i la capacitat de les línies, modernitzar la xarxa, augmentar l’accessibilitat i el confort, i reduir molèsties com les vibracions”, ha explicat el conseller delegat de TMB, Xavier Flores a l’ACN. “És un estiu amb molts talls diversos, però molt independents entre sí”, ha valorat Flores. “Potser si haguessin coincidit en un àmbit concret de la ciutat no ens hauríem atrevit a fer-los junts”, ha reconegut el conseller delegat de TMB, que ha detallat però, que les obres a l’L5 se centren a la zona de Cornellà i l’Hospitalet de Llobregat, els treballs a l’L2 afecten el centre de Barcelona (Paral·lel-Sagrada Família) i els de l’L10 nord “perjudiquen” Badalona.

“Això sí, normalment els talls d’estiu els plantegem des de Sant Joan fins a la Diada o la tornada a l’escola. Enguany, alguns els hem escurçat (L2 i L4) per restablir el servei just abans de l’inici de la Copa Amèrica”, ha puntualitzat Flores. “Es tracta d’un esforç que hem fet per garantir la mobilitat plena per aquest esdeveniment i, fins i tot, reforçar-la”, ha afegit el conseller delegat de TMB, que ha recalcat que la xarxa de metro és la principal alternativa de transports en tots els casos d’obres a les línies L5, L2, L4 i L10N. “La xarxa de metro es reforçarà amb més trens –entre un 6% i un 12%- per així poder absorbir l’augment de passatge en algunes línies”, ha precisat Flores. En paral·lel, en totes les obres s’habilitarà el tradicional servei alternatiu amb autobusos.

En el cas de la línia L5, hi haurà dos busos especials: el primer farà el recorregut entre Cornellà Centre i Collblanc, però no tindrà parada a Can Vidalet per les dificultats d’accés de vehicles de gran capacitat. Com a contrapartida, es passarà per l’estació de Rambla Just Oliveras (L1 i Rodalies) i Can Serra (L1) per facilitar els intercanvis. I el segon bus especial farà el trajecte Can Serra-Can Vidalet. La freqüència dels busos serà de 3-4 minuts aproximadament, amb fins a 26 vehicles (el màxim possible). En el cas de la línia L2, els busos alternatius són els de les línies regulars D50, H12 i H16. I en l’L4 es posarà un bus llançadora –cada quatre minuts i amb capacitat de 1.750 viatgers/hora- en el tram entre La Pau i Selva de Mar.

Finalment, a l’L10 nord la principal alternativa de transport serà el metro de la L2 (connexió fins a Gorg) i un bus llançadora de Gorg a la Salut. Circularà cada sis minuts i tindrà capacitat de 800 viatgers/hora.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram