Mercat municipal

Un mercat municipal a la demarcació de Barcelona. Foto: Pau Fabregat / Diputació de Barcelona

Amazon, Uber, Glovo o Deliveroo han aprofitat la pandèmia per imposar el seu model de negoci i per veure el seu compte bancari augmentar exponencialment. Per la seva banda, el petit comerç o les botigues tradicionals han vist com el tren de la innovació ja no era una oportunitat sinó una necessitat de vida o mort.

Així, encara que el confinament i la pandèmia van agafar els comerços locals, com es diu popularment, a peu canviat, els esforços per adaptar-se al món que ve ja s’estan començant a notar. És el cas dels mercats municipals de la demarcació de Barcelona. L’estiu passat es posava en marxa el programa Mercats en línia impulsat per la Diputació de Barcelona i ara ja es poden veure els fruits d’una iniciativa que permet a les parades dels mercats fer les seves vendes a través d’una plataforma online, anomenada marketplace.

El programa ha suposat una inversió de 925.000 euros i forma part d’El Compromís municipal (2020-2023) amb la reactivació econòmica i social de la Diputació de Barcelona.

Segons explica l’ens territorial, 48 mercats municipals de la demarcació ja tenen l’aplicació operativa. “Una xifra que representa que, actualment, un de cada dos mercats han fet aquesta aposta per la digitalització i per obrir nous canals de comercialització que consolidin els mercats com a equipament de qualitat i de primera necessitat per a la ciutadania”, afirmen des de la Diputació. Actualment, el territori barceloní compta amb 93 mercats municipals, la majoria dels quals a l’àrea metropolitana.

Al mateix temps, 17 mercats han implementat sistemes de control d’aforament i quatre més han impulsat eines de sistemes sanitaris.

Des de la Diputació asseguren que “el programa persegueix que aquestes plataformes online preservin l’essència dels mercats municipals i la incorporació de les parades a través d’un itinerari que s’apropi a l’experiència de compra real”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram