25 anys de Comunicació 21

L’edició d’hivern de la revista Comunicació 21 és especial, ja que la capçalera celebra 25 anys de recorregut aquest 2024. Ho fa amb una publicació de 100 pàgines on inclou articles d’autoritats i veus referents del sector del periodisme, la comunicació i la publicitat del país. Des del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès; l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, fins als degans i presidents de les associacions gremials. També inclou la mirada de l’editor del Grup Comunicació 21, David Centol, i del director editorial dels webs temàtics, Quim Miró.

S’hi sumen una trentena de cares conegudes dels Països Catalans que reflexionen sobre el paper que juga Comunicació 21 en l’ecosistema comunicatiu dels territoris de parla catalana. Entre d’altres, l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont; la directora de Sàpiens, Clàudia Pujol, o el director de La Vanguardia, Jordi Juan.

La revista inclou articles d’autoritats i veus referents del sector del periodisme, la comunicació i la publicitat del país

La publicació fa una radiografia del paisatge comunicatiu 25 anys després, a càrrec del professor de la Universitat Pompeu Fabra, Joan Corbella; i una altra del sector publicitari amb la mirada de dos referents com Lluís Bassat i Jordi Urbea, que signa la periodista Maria Cerezuela.

revista dels 25 anys de Comunicació 21

Entre els continguts més rellevants, destaquen el salt d’escala que prepara el Grup Comunicació 21 i el naixement de l’Espai Línia 2 i el Laboratori d’Idees Creatives, així com la nova gran exposició a l’Espai Línia sobre dones periodistes contra el masclisme. També inclou dos reportatges: un, sobre l’oferta audiovisual en clau nacional, que signa Daniel Condeminas; i l’altre que analitza si és bo per als negocis donar suport al periodisme local, a càrrec d’Estanis Alcover. A més, la revista suma la informació dedicada a la XAL, el Gremi de publicitat i l’AMIC.

L’entrevista central és amb el director d’El Periódico, Albert Sáez. “En lloc de queixar-nos, la pregunta que ens hem de fer sempre és per què Google no ens el vàrem inventar els diaris? Què fèiem, mentrestant, caçant teranyines o venent promocions d’olles?”, assenyala. En la conversa, Sáez analitza l’actual model de negoci, l’adaptació a l’aparador digital o l’arribada de la intel·ligència artificial.

La publicació també inclou articles d’opinió de Josep Martí Blanch, Núria Coll Bonfill, Víctor Porres, Mireia Domènech, Francesc-Marc Álvaro, Sílvia Cóppulo, Gonçal Mazcuñán, Manuel Sánchez-Villanueva, Albert Brosa i Arnau Nadeu.

Edició d'hivern de la revista Comunicació 21
WhatsAppEmailXFacebookTelegram