Collboni

Collboni, durant la conferència d’avui. Foto: Mariona Puig/ACN

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha reclamat al Govern una inversió per fer créixer el metro cap a l’àrea metropolitana de 3.000 milions d’euros en els pròxims deu anys.

En una conferència organitzada pel Cercle d’Infraestructures, el batlle socialista ha demanat perllongar el servei cap a Badalona, Esplugues de Llobregat i, en el cas de Barcelona, a la muntanya de Montjuïc, la Zona Franca i el barri de la Marina.

D’altra banda, ha afirmat que aquest juliol s’haurà enllestit el projecte executiu de la connexió del tramvia entre Francesc Macià i Verdaguer, però ha descartat que les obres es puguin començar abans d’un any i mig, fins que no es posi en marxa definitivament la primera fase del tram. “Anirem pas a pas”, ha dit.

Pel que fa al metro, la proposta de Collboni és “relligar” la mobilitat barcelonina amb la metropolitana i fer créixer les línies en aquesta direcció. De fet, ha afirmat que aquesta aposta podria ajudar a solucionar el problema d’habitatge, ja que una bona connexió en transport públic facilitaria equilibrar els preus dels pisos de diferents zones de la ciutat i, a més, permetria que el mercat d’habitatge de ciutats metropolitanes es convertís en una opció.

Concretament, l’alcalde reclama perllongar la línia L1 entre Fondo i el centre de Badalona i l’L3 cap a Esplugues de Llobregat. A més, pel que fa a l’L2 proposa ampliar-la per permetre la connexió de la muntanya de Montjuïc i per connectar el barri de la Marina i la Zona ranca amb la ciutat. També planteja que hi hagi una connexió directa entre la Zona Franca i l’Aeroport.

Defensa de l’ampliació de l’aeroport

D’altra banda, Collboni s’ha referit a l’Aeroport del Prat i ha insistit que tant ell com el seu govern són partidaris d’ampliar-lo. L’alcalde s’ha mostrat confiat que abans de l’estiu es pugui tenir les conclusions del comitè assessor per repensar la modernització i ampliació de la infraestructura –un dels pactes entre el PSC i ERC per a la investidura de Pere Aragonès-.

Per últim, ha defensat que primer Catalunya hauria de tenir un debat sobre quin model aeroportuari vol i quines interconnexions busca, i a partir d’aquí s’ha de definir després com ha de ser la infraestructura. “Si ens cenyim només a la pista és molt difícil que ens en sortim”, ha dit. Un cop es conegui les conclusions dels experts, ha assegurat que l’Ajuntament es posicionarà i farà aportacions al debat “amb un fonament científic i rigorós”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram