Rodalies

El projecte de Rodalies contempla allargar la línia per sota la Diagonal. Foto: Albert Segura/ACN

Castelldefels, Viladecans, Sant Boi, Cornellà, Esplugues i la Zona Universitària de Barcelona. Segons ha informat beteve aquest dijous, ja s’han fet els primers passos per fer efectiva la nova línia de Rodalies que ha de fer aquest recorregut.

De moment, s’ha adjudicat a dues empreses la redacció d’un estudi del traçat de la línia amb un termini de dos anys i un pressupost d’1,3 milions d’euros.

La infraestructura, que s’emmarca dins el Pla de Rodalies 2020-2030 impulsat pel Ministeri de Transports i Mobilitat, començaria les seves obres a partir de la pròxima dècada. Alhora, el projecte contempla la possibilitat d’allargar la línia fins al centre de la capital catalana passant per sota l’avinguda Diagonal.

En declaracions a la televisió de la capital catalana, el coordinador del pla de Rodalies, Pere Macias, ha explicat que l’obra té “vocació metropolitana” i s’emmarca dins de les transformacions per fer arribar el tren a dues zones de la ciutat que històricament no han comptat amb aquesta opció de mobilitat. Es refereix a l’entrada de l’avinguda Diagonal en la seva part alta i al 22@.

Així mateix, en un missatge a Twitter, el mateix Macias, que va ser diputat al Congrés per Convergència i Unió, ha assenyalat que Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi representen “un gruix de població que convé servir amb tren, i portar-lo cap a Zona Universitària té sentit”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram