motos

Imatge d’arxiu

L’Ajuntament de Barcelona i la DGT han signat un acord de col·laboració per combatre la sinistralitat de les motocicletes i els ciclomotors a la ciutat. Segons dades aportades per l’Ajuntament en un comunicat, el 33% del cens de vehicles de Barcelona correspon a les motos, i aquest col·lectiu representa el 86% dels conductors ferits greus.

Un carril només per a motos

El director de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, planteja una “redistribució de l’espai viari’ per donar cabuda al “protagonisme especial” que hi tenen les motos.

Una redistribució que podria passar per la creació de carrils preferents per a motos. D’aquesta manera, tindrien els seus espais propis igual que els autobusos, les bicicletes, els vianants i els cotxes.

Nou acord per conèixer el desplaçament dels usuaris

L’acord aposta per fer estudis i enquestes per caracteritzar la mobilitat, avaluar el compliment de la normativa i comprovar l’eficàcia de les mesures que s’apliquen sobre el col·lectiu d’usuaris de moto i de ciclomotor.

També es faran estudis que permetin diferenciar les característiques i la sinistralitat dels usuaris del motosharing, així com la mobilitat de turistes, i caracteritzar l’ús que fan d’aquests vehicles els repartidors d’empreses de missatgeria, delivery i lliuraments de comerç electrònic.

Reduir els sinistres

El consistori i la DGT també volen impulsar projectes pilot en entorns urbans dirigits a reduir els sinistres, tant des de l’acció conductual per intervenir sobre el comportament dels usuaris, com des de la innovació tecnològica.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram