Mobilitat metropolitana en bicicleta

Barcelona Global aposta per millorar la mobilitat metropolitana fent una gran xarxa de bicicletes. Foto: Raffaela Pagano/ACN

Dures paraules les que Barcelona Global ha fet servir per definir el model de mobilitat metropolitana. L’organització privada sense ànim de lucre ha presentat les conclusions del seu darrer informe sobre mobilitat en el qual posa de manifest la “necessitat” de crear un “gran pacte” liderat per les administracions i operadors públics i privats, perquè la mobilitat metropolitana sigui “segura, sostenible i intermodal” i amb el ciutadania “en el centre”.

Segons l’associació, el model metropolità de mobilitat actual “és insostenible”. Al mateix temps, l’organització ha apuntat algunes accions que no s’han abordat i que facilitarien un canvi de model: la posada en marxa del Park&Ride, la gestió dels accessos en cotxe a la capital o la descarbonització de la flota de taxis. “No ens serveixen mesures a curt termini i execució no rigorosa”, ha advertit la presidenta de Barcelona Global, Maite Barrera.

La principal proposta és la creació d’una “agència per a la mobilitat metropolitana” que substitueixi l’actual Pacte per la Mobilitat de Barcelona, el qual l’organització titlla de “caduc”. En aquesta agència, l’associació defensa la implicació de l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments, a més dels operadors públics i privats. “No podem parlar de mobilitat amb límits, hem de parlar de consens i diàleg, i de tenir en compte totes les parts”, ha subratllat Barrera.

De fet, el director general de Barcelona Global, Mateu Hernández, ha lamentat que el debat sobre la mobilitat està “completament polititzat” i ha subratllat les “dificultats” a l’hora de crear sinergies entre les diferents administracions.

Una xarxa de Bicing metropolitana

Entre les propostes, destaca l’aposta per una xarxa de Bicing que connecti Barcelona amb la resta de municipis de l’àrea metropolitana. Hernández ha criticat que actualment el sistema de Bicing metropolità no connecta amb el de la capital catalana, un fet que genera “problemes” diaris als ciutadans que es mouen entre les dues àrees.

En la mateixa línia, Barcelona Global demana revisar alguns trams dels carrils bici, regular l’ús dels patinets elèctrics, descarbonitzar tota la flota de transport públic i facilitar el desplegament de carregadors elèctrics.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram