Transport

El 2022 el transport públic va viure un infrafinançament de 200 milions d’euros. Foto: AMB

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB en funcions, Antoni Poveda, ha reclamat el matí d’aquest dijous un pacte econòmic entre les administracions públiques per tal de garantir un millor finançament del transport públic.

“Hem de resoldre el tema més important: el tema econòmic”, ha apuntat Poveda. “L’any 2022 van quedar sense finançar uns 200 milions d’euros de la gestió ordinària d’aquest transport i aquest any 2023 les aportacions de les administracions tornaran a ser insuficients”, ha lamentat Poveda. “És urgent, amb tota la lleialtat de totes les administracions, fixar un sistema de finançament del transport públic que en pugui garantir la viabilitat ordinària i el funcionament”, ha dit.

Alhora, Poveda ha assenyalat que a Catalunya ja hi havia un camí a seguir per millorar el finançament: la llei catalana de finançament del transport públic. “Es va posar en un calaix i mai més hem tornat a parlar del desenvolupament d’aquesta llei”, ha dit. “Estem pagant les conseqüències d’actuacions inapropiades que ens porten a tenir un sistema moltes vegades poc eficient”, ha exposat Poveda.

Les inversions i les infraestructures, ha indicat, també són un repte. “En la dècada 2010-2020 ha faltat molta inversió a Catalunya i es van paralitzar molts projectes. Ara, en els darrers 2 o 3 anys, el Govern central està destinant partides pressupostàries i ha activat obres per recuperar el temps perdut”, ha considerat el vicepresident. “Hem de fer més i millors infraestructures, tant des de govern central com des de l’administració autonòmica”, ha explicat.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram