Oficina buida

El projecte per donar a conèixer les empreses metropolitanes a l’exterior té un valor estimat de 280.000 euros. Foto: Norma Vidal/ACN

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) acaba de fer pública una iniciativa que té com a objectiu dotar d’eines a les companyies de Barcelona i la seva rodalia perquè puguin donar-se a conèixer a l’estranger i puguin vendre els seus productes al mercat internacional.

La iniciativa, amb un valor estimat de 280.000, consistirà a oferir assessorament als 36 consistoris del territori perquè aquests, al seu torn, puguin assessorar a les empreses dels seus municipis.

Es tracta de la reedició d’un projecte que ja es va posar en marxa el 2018 i que duia per títol Projecte Exportmetropolis. En aquella iniciativa van participar 19 municipis i 70 empreses i com en aquella ocasió, ara, l’AMB vol “promocionar el creixement i consolidació de les empreses exportadores de l’àrea metropolitana de Barcelona, i d’aquesta manera millorar la seva competitivitat i incrementar les oportunitats d’ocupació en el territori metropolità”.

Així mateix, segons reconeix l’organisme públic, el moment actual obliga les empreses a mirar més enllà del mercat intern. “En el context socioeconòmic actual i l’afectació directa de la pandèmia al teixit productiu, especialment a les petites i mitjanes empreses, no podem obviar la necessitat de desenvolupar projectes destinats a contribuir a mantenir les bases del nostre teixit empresarial a mitjà i llarg termini”, afirma l’AMB. És per això que es volen “fomentar noves oportunitats de negoci i cercar nous mercats per a distribuir els seus productes i serveis, i dotar d’eines i recursos als municipis metropolitans per poder assolir aquesta nova situació”.

Quan les empreses van haver d’obrir-se al món

En un planeta globalitzat, tenir un peu en el comerç internacional es torna una obligació per a les empreses, sigui quina sigui la seva mida. Amb tot, va ser la crisi econòmica del 2008 la que va accelerar el procés d’internacionalització.

Moltes empreses van veure, aleshores, com els seus clients interns, és a dir aquells que s’ubicaven a l’Estat espanyol, desapareixien. Això va fer que busquessin clients en l’àmbit internacional.

D’ençà d’aquell instant, donar a conèixer el texit productiu metropolità arreu s’ha convertit en un dels objectius econòmics principals de l’AMB.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram